Kwpn hengst Henkie (nakomelingen)

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
valonka

Berichten: 382
Geregistreerd: 01-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-24 17:32

@Newt ziet er goed uit! Mooi paard. Ben benieuwd naar de keuring. Ze oogt op de foto vind groter dan 1.61. Ook een mooie body.

@naat3 hopelijk wordt de rilligheid beter. Moet zeggen dat Ik dat niet herken in Mazzel. Die is op omgeving en geluiden een koele kikker.

@lorette wat doet Boos in de omgang ? Omdat je aangeeft dat het een aparte is in de omgang. Ben benieuwd hoe Boos het gaat doen in het werk straks.

Mazzel is ondertussen M2 geklasseerd, op ons laatste wedstrijd voordat we iets rustiger aan gingen doen. Nu heeft hij even vakantie ivm mijn kindje die ik onlangs heb gekregen.
Straks bouwen we de training weer lekker op.

SophievdV
Berichten: 14758
Geregistreerd: 22-07-04
Woonplaats: met een prachtig uitzicht!

Re: Kwpn hengst Henkie (nakomelingen)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-24 06:08

Onze Henkie is inmiddels een maand oud en echt een dotje! Hij is opvallend dapper en benaderbaar. We grapten al dat hij wel bij de politie kan als hij later groot is :')

_Lorette_

Berichten: 12114
Geregistreerd: 27-09-04
Woonplaats: Onder Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-24 08:50

Dat gaat mooi, Valonka! Heb je nog beeldmateriaal van je Henkie?

Boos is heel eenkennig, vindt het vervelend om aangeraakt te worden en wordt graag met rust gelaten in haar stal. Ik vertrouw haar niet met vreemden. Ze durft te bijten als je haar ruimte niet respecteert, zeker als ze je niet kent. Het is absoluut geen paard om mee te knuffelen of tutten. Buiten de stal met een halster om is het een ideaal paard. Ze is waarschijnlijk een heerlijk paard om mee te werken. Als het maar werk is, geen gedoe aan haar lijf. Ze heeft in principe weinig met mensen. Dat in tegenstelling tot haar leeftijdsgenootje. De Jameson is dol op iedereen en houdt van knuffels. Het zijn twee tegenpolen.

Afbeelding

Ik ben wel heel gek met haar, omdat ik een zwak heb voor eigenzinnige paarden met gekke karaktertrekken. Toch weet ik maar al te goed dat het niet wederzijds is. Ze tolereert me. :+

SophievdV
Berichten: 14758
Geregistreerd: 22-07-04
Woonplaats: met een prachtig uitzicht!

Re: Kwpn hengst Henkie (nakomelingen)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-24 10:17

Lorette: zo kwam mijn Eebert ook uit de opfok. Ze beet als je haar een kus of knuffel wilde geven. Dan was ze echt boos! Ze beet ook als ik aan haar benen zat. Niks mocht eigenlijk.

Nu, bijna 8 jaar later is ze mijn knuffel. Het tij kan keren.. maar ze bepaalt wel zelf bij wie ze het accepteert en bij wie niet. Mijn kinderen hoeven het niet te proberen en mijn man eigenlijk ook niet.

Ik hou ook van dit soort karakterpaarden! Hoewel ik bij Jody niet het gevoel heb dat ze me tolereert, maar dat ze mijn aanwezigheid is gaan waarderen :)

_Lorette_

Berichten: 12114
Geregistreerd: 27-09-04
Woonplaats: Onder Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-24 10:58

Ik heb er meerdere zo gehad (eentje was alleen nog maar verdoofd in de handen geweest), maar dan was er binnen enkele weken/maanden wel een enorme omslag. Boos is al bij ons vanaf krap 4 maanden en is nooit in de opfok geweest. Haar moeder is net zo. Die moest ook meteen terug naar huis toen ze hadden geprobeerd om haar weg te brengen voor het keuringsklaar maken, dus de eigenaar moest het zelf doen. Ik kon onze Boos ook nauwelijks bekijken als veulen, omdat de merrie ons uit de wei joeg. Alleen de eigenaar mocht erbij en dan was het nog geen knuffel. Ze heeft het dus niet van een vreemde. Het kan nog wel verbeteren. Ik verwacht dat ze het fijner vindt om echt te werken en dan ook vriendelijker wordt. Ik denk niet dat het ooit een knuffel wordt. Een kriebel vindt ze nu ook wel prima. Liefst buiten de stal. Maar alleen als het een fijn kriebelplekje is.

valonka

Berichten: 382
Geregistreerd: 01-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-24 08:26

@ Lorette bedankt voor je onderbouwing. Wel lastig lijkt mij. Gelukkig kan je er goed mee omgaan.
Vind boos wel een mooi paard!

Heb niet echt recente actie foto's. Laatste foto's van ohz zijn van oktober haha. Wel een recente andere foto die gemaakt is begin maart met foto's maken met mijn zwangerschap. We hebben samen zwangerschap kilo's :')


Afbeelding

newt

Berichten: 2050
Geregistreerd: 09-02-04
Woonplaats: Rechts van Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-24 08:55

@Naat3; Ik hoop voor je dat het rilerige er wel uit gaat. Ik neem aan dat dat wel beter moet worden naar mate ze meer routine krijgt in het rijden en doorrijden.

@Lorette; Kan mij goed voorstellen dat het e lastige keuze is qua wel niet zelf beleren. Je wilt ook niet dat het tijdens het zadelmak maken "verkeerd" gaat omdat Boos een andere benadering vereist. Kan mij ook goed indenken dat het best lastig plannen is met een kleine. Hopelijk vind je met de tijd de goede keuze. Wat is de andere 3 jarige voor één?

@Valonka; wat goed M2 en vast een mooie afsluiten nu je prioriteiten even anders liggen. Is Mazzel een makkelijk paard om na rust weer op te pakken?

valonka

Berichten: 382
Geregistreerd: 01-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-24 20:47

newt schreef:
@Valonka; wat goed M2 en vast een mooie afsluiten nu je prioriteiten even anders liggen. Is Mazzel een makkelijk paard om na rust weer op te pakken?


Eerder konden we ook altijd na meerdere dagen rust zo opstappen en wegrijden zonder gekkigheid dus verwacht dat eigenlijk nu wel weer We trainen hem eerst wat op met longeren en stap weer op wanneer mijn lichaam ook zo ver is.

_Lorette_

Berichten: 12114
Geregistreerd: 27-09-04
Woonplaats: Onder Zwolle

Re: Kwpn hengst Henkie (nakomelingen)

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-24 12:04

Afbeelding

Hangen bleek geen probleem te zijn. Spontane actie en verder weet ik niet goed hoe ik door kan met het beleren (wat tijd betreft), maar we zien wel. Ik vind het ook niet erg als ze pas op oudere leeftijd zadelmak worden.