Zelf paardendekens wassen, tips and tricks

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Seventeen
Berichten: 1204
Geregistreerd: 20-01-12

Zelf paardendekens wassen, tips and tricks

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-24 15:35

Hoi Iedereen,

Wij staan op het punt om zelf een wasmachine aan te schaffen voor het wassen van onze dekjes en dekens. Elk seizoen 5-10 dekens wassen is een kostbaar grapje, maar ik vind het wel fijn om iets schoons op te kunnen gooien.
Zijn er mensen die zelf hun (regen)dekens wassen, en waarmee maken jullie die dan weer waterdicht? Groetjes,

Sky_As

Berichten: 4778
Geregistreerd: 12-05-10
Woonplaats: naast de buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-24 16:23

Ik heb thuis een wasmachine van 12 kg en was al jaren mijn dekens en dekjes zelf. Ik was mijn waterdichte dekens met bucas wash (zit een outdoorprogramma op de machine die ik dan gebruik). Daarna laat ik ze aan de lucht buiten drogen, en spray ze daarna in met bucas conditioner.

toevoeging: Ik heb wel altijd dure dekens: Dus Bucas, Rambo, Amigo.....

dus geen idee hoe een EJ deken zich bijvoorbeeld houdt bij bovenstaande wasinstructie.

niet waterdichte dekens maakt uiteraard niet uit hoe je die wast....

pluisje88

Berichten: 8110
Geregistreerd: 22-05-07
Woonplaats: Ergens in de Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-24 17:25

Ik stop ze in de grote wasmachines bij het tankstation. Zit toevallig nu te wachten tot de wasmachine klaar is. Daarna hang ik ze thuis te drogen en maak ik ze water dicht. Nog nooit een paard nat gehad onder een deken en mijn dekens gaan makkelijk 10 jaar mee (tenzij ze voor die tijd verscheurd worden natuurlijk ;)

Ik heb nu al jaren horseware dekens maar ook bucas en Harry’s horse heb ik het mee gedaan. Dat ging prima.

PBA_
Berichten: 8120
Geregistreerd: 24-02-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-24 17:51

pluisje88 schreef:
Ik stop ze in de grote wasmachines bij het tankstation. Zit toevallig nu te wachten tot de wasmachine klaar is. Daarna hang ik ze thuis te drogen en maak ik ze water dicht. Nog nooit een paard nat gehad onder een deken en mijn dekens gaan makkelijk 10 jaar mee (tenzij ze voor die tijd verscheurd worden natuurlijk ;)

Ik heb nu al jaren horseware dekens maar ook bucas en Harry’s horse heb ik het mee gedaan. Dat ging prima.


Doe je ze naderhand nog impregneren met een spray?

pluisje88

Berichten: 8110
Geregistreerd: 22-05-07
Woonplaats: Ergens in de Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-24 18:22

Nee ik smeer ze in met een impregneermiddel van rapide. Te koop in liter flessen of 5 liter can. Ik heb altijd de jerrycans want ik heb veeeeel dekens.

https://www.agradi.nl/rapide-anti-rain- ... IMQAvD_BwE

Werkt echt goed deze. Ik doe dit al jaren zo en de paarden staan net weer en wind buiten maar er is er nog nooit 1 doorgelekt.