Dressuurinstructeurs ‘nieuwe stijl’ gezocht

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
superpony
Berichten: 25403
Geregistreerd: 25-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-21 01:53

ikke schreef:
superpony schreef:
En kijk je nu naar Dinja v Liere, heeft zij les van onze bekende Rieky Young ( int reining amazone ), die bijv ook al Tommie Visser les gaf en andere dressuur ruiters.
Soms werkt dat gewoon heel goed, een andere insteek, andere denkwijze, andere oplossingen.

Ehm, Rieky heeft in haar jonge jaren niet onverdienstelijk in het Z rondgereden. Toen moest Z1 en Z2 nog uitgevonden worden.....
Ik heb lessen gezien van Rieky aan iemand die zelf zeer verdienstelijk Z reed met haar pony tussen de paarden. Dat was een hele boeiende conversatie over zien en voelen tussen twee mensen die heel erg goed wisten waar ze het over hadden.

Zo bijzonder is dat dus niet. Als je de kans krijgt, zou ik 'm niet afwijzen.


Ja, dat weet ik uiteraard. Maar het gaat erom dat zij op hoog niveau reiner is en daar ook om bekend staat. Dat zij daar heel veel nieuwe en andere dingen heeft geleerd en die werelden goed weet samen te voegen.
Naast het "technische" deel kan je van Rieky ook heel veel andere dingen leren waardoor de samenwerking beter wordt, mensen het paard anders gaan zien en begrijpen etc. Ik heb van haar wel een paar belangrijke lessen geleerd waar ik echt veel aan heb gehad.

Odetje92

Berichten: 2682
Geregistreerd: 12-11-06
Woonplaats: Limmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-21 20:50

Danique_G schreef:
Dit topic zie ik voorbij komen op het juiste moment. Ik ben net weer opzoek naar nieuwe instructie. Niet dat mijn oude niet goed was maar ze kan enkel tijdens kantooruren doordeweeks. Erg lastig voor mij. Kan wel wat schuiven maar om nu elke twee weken een bijna gehele middag niet te werken en in het weekend in te halen gaat me wat te ver... ik wil graag consistent lessen en op dit moment moet ik de agenda 5 keer checken en schuiven met vergaderingen als ik wil lessen. Hierdoor les ik toch minder dan ik wil..

Weet iemand in de omgeving Amersfoort/Spakenburg/Nijkerk die ook op locatie komt? (Klassiek, niet AR)


Fleur Jonkers van Right in Balance

Destiny22
Berichten: 1002
Geregistreerd: 13-11-04

Re: Dressuurinstructeurs ‘nieuwe stijl’ gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-21 22:13

Goededag,

Ik ben opzoek naar een instructeur werken aan de hand voor 2 paarden die behoorlijk ver gevorderd zijn hierin maar graag verder willen.

Ik sta in Ermelo en het gaat om 2 mensen en 2 paarden.

Wie weet iemand die in deze omgeving komt.

DenieesB

Berichten: 483
Geregistreerd: 11-05-16

Re: Dressuurinstructeurs ‘nieuwe stijl’ gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-21 10:10

Wat hier de afgelopen tijd is gediscussieerd kan ik mij alleen maar bij aansluiten. Er zijn velen die kennis willen overbrengen maar dit niet goed kunnen of gewoonweg niet op de juiste manier doen, terwijl dit wel zo lijkt. En het is zo onwijs zuur als je denkt goed op weg te zijn met iemand die kennis heeft, waarna blijkt dat je langzaamaan op de verkeerde manier werkt. Je vertrouwt op iemand die de 'kennis' heeft die jij niet hebt.

Een goede en passende instructie vinden is een behoorlijk moeilijke opgave. Hoe kom je er namelijk wél achter of iemand bij je past? Ik ben bijvoorbeeld erg gecharmeerd van hoe Rien vd Schaft een goed gaand paard voor ogen heeft en hoe hij dit weet over te brengen. Ik ben dus op zoek naar iemand met dezelfde visie.

Nu lees ik hier ook dat juist in de lijst van DressagePro waarbij de instructeurs te vinden zijn die volgens zijn visie een jaar zijn opgeleid echt niet allemaal zaligmakend zijn. Hoe maak je hier het onderscheid in? Hoe weet je of je op iemand zijn kennis kunt vertrouwen?

Sidenote: mocht iemand de juiste persoon weten om te begeleiden met een paard door te rijden vanaf zadelmak omgeving Zuid-Holland/Zeeland (Oostvoorne/Rockanje) ben ik 1 en al oor!

biancaaaa

Berichten: 1589
Geregistreerd: 16-02-04

Re: Dressuurinstructeurs ‘nieuwe stijl’ gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-21 10:26

Deniees helemaal mee eens! Ik ben ook nog opzoek. Soms zou een soort Goudengids of LinkedIn met richting, achtergrond, opleiding, credentials en recensies. Sowieso mogen mijn inziens paarden professionals in dat opzicht professioneler en opener zijn.

Ladyson

Berichten: 3239
Geregistreerd: 03-01-10
Woonplaats: Brabant

Re: Dressuurinstructeurs ‘nieuwe stijl’ gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-21 11:36

@DeniesB Zit Martine Toxopeus tegenwoordig niet in die hoek?

ikke

Berichten: 37681
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-21 19:06

DenieesB schreef:
Wat hier de afgelopen tijd is gediscussieerd kan ik mij alleen maar bij aansluiten. Er zijn velen die kennis willen overbrengen maar dit niet goed kunnen of gewoonweg niet op de juiste manier doen, terwijl dit wel zo lijkt. En het is zo onwijs zuur als je denkt goed op weg te zijn met iemand die kennis heeft, waarna blijkt dat je langzaamaan op de verkeerde manier werkt. Je vertrouwt op iemand die de 'kennis' heeft die jij niet hebt.

Een goede en passende instructie vinden is een behoorlijk moeilijke opgave. Hoe kom je er namelijk wél achter of iemand bij je past? Ik ben bijvoorbeeld erg gecharmeerd van hoe Rien vd Schaft een goed gaand paard voor ogen heeft en hoe hij dit weet over te brengen. Ik ben dus op zoek naar iemand met dezelfde visie.

Nu lees ik hier ook dat juist in de lijst van DressagePro waarbij de instructeurs te vinden zijn die volgens zijn visie een jaar zijn opgeleid echt niet allemaal zaligmakend zijn. Hoe maak je hier het onderscheid in? Hoe weet je of je op iemand zijn kennis kunt vertrouwen?

Sidenote: mocht iemand de juiste persoon weten om te begeleiden met een paard door te rijden vanaf zadelmak omgeving Zuid-Holland/Zeeland (Oostvoorne/Rockanje) ben ik 1 en al oor!

Moet dat bij jouw locatie of mag het ook bij die trainer? In het laatste geval weet ik misschien wel iemand maar ik betwijfel of die naar je toe gaat komen op regelmatige basis.

Punt met instructeurs is ook: past het bij jou?

Daarom is het verstandig om met enige regelmaat bij verschillende instructeurs te lessen. Het triggert jou, je instructeurs en je paard. Dan loop je ook niet zomaar het risico om de verkeerde kant op te gaan.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34817
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-21 08:00

DenieesB schreef:
Wat hier de afgelopen tijd is gediscussieerd kan ik mij alleen maar bij aansluiten. Er zijn velen die kennis willen overbrengen maar dit niet goed kunnen of gewoonweg niet op de juiste manier doen, terwijl dit wel zo lijkt. En het is zo onwijs zuur als je denkt goed op weg te zijn met iemand die kennis heeft, waarna blijkt dat je langzaamaan op de verkeerde manier werkt. Je vertrouwt op iemand die de 'kennis' heeft die jij niet hebt.

Een goede en passende instructie vinden is een behoorlijk moeilijke opgave. Hoe kom je er namelijk wél achter of iemand bij je past? Ik ben bijvoorbeeld erg gecharmeerd van hoe Rien vd Schaft een goed gaand paard voor ogen heeft en hoe hij dit weet over te brengen. Ik ben dus op zoek naar iemand met dezelfde visie.

Nu lees ik hier ook dat juist in de lijst van DressagePro waarbij de instructeurs te vinden zijn die volgens zijn visie een jaar zijn opgeleid echt niet allemaal zaligmakend zijn. Hoe maak je hier het onderscheid in? Hoe weet je of je op iemand zijn kennis kunt vertrouwen?

Sidenote: mocht iemand de juiste persoon weten om te begeleiden met een paard door te rijden vanaf zadelmak omgeving Zuid-Holland/Zeeland (Oostvoorne/Rockanje) ben ik 1 en al oor!


DenieesB: https://www.facebook.com/sansvdh. Heeft haar opleiding gedaan bij 2Moons. Zij kan je heel fijn helpen.

DenieesB

Berichten: 483
Geregistreerd: 11-05-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-21 08:22

Bedankt meteen voor het meedenken! Ik zal haar opzoeken @SusanH, en ik zal mij ook even verdiepen in Martine Toxopeus @Ladyson :j

@Ikke locatie maakt niet uit, ik ben zeker bereid op locatie te lessen. Ik ben dus erg benieuwd naar de trainer!

Klopt overigens helemaal wat je zegt. Zo af en toe wisselen is niets mis mee en is zeker een manier om te voorkomen dat je vastgeroest raakt aan wellicht toch niet de meest handige manier (voor jou). Ook door groeien en ontwikkelen kan het mogelijk zijn dat een wisseling precies is wat je nodig hebt om weer door te pakken. Plus natuurlijk het eigen gevoel dat je ermee ontwikkelt waardoor je steeds beter weet wat jou wel en niet past.

Elisa2

Berichten: 37844
Geregistreerd: 31-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-21 08:28

DenieesB schreef:
Wat hier de afgelopen tijd is gediscussieerd kan ik mij alleen maar bij aansluiten. Er zijn velen die kennis willen overbrengen maar dit niet goed kunnen of gewoonweg niet op de juiste manier doen, terwijl dit wel zo lijkt. En het is zo onwijs zuur als je denkt goed op weg te zijn met iemand die kennis heeft, waarna blijkt dat je langzaamaan op de verkeerde manier werkt. Je vertrouwt op iemand die de 'kennis' heeft die jij niet hebt.

Een goede en passende instructie vinden is een behoorlijk moeilijke opgave. Hoe kom je er namelijk wél achter of iemand bij je past? Ik ben bijvoorbeeld erg gecharmeerd van hoe Rien vd Schaft een goed gaand paard voor ogen heeft en hoe hij dit weet over te brengen. Ik ben dus op zoek naar iemand met dezelfde visie.

Nu lees ik hier ook dat juist in de lijst van DressagePro waarbij de instructeurs te vinden zijn die volgens zijn visie een jaar zijn opgeleid echt niet allemaal zaligmakend zijn. Hoe maak je hier het onderscheid in? Hoe weet je of je op iemand zijn kennis kunt vertrouwen?

Sidenote: mocht iemand de juiste persoon weten om te begeleiden met een paard door te rijden vanaf zadelmak omgeving Zuid-Holland/Zeeland (Oostvoorne/Rockanje) ben ik 1 en al oor!


Dit blijft heel moeilijk hoor, ken bijv. een GP instructeur die heel hoog aangeschreven staat maar de paarden lopen met kapotte mondhoeken. Dus tja..zeg het maar, je zou verwachten dat de kennis er voldoende zou moeten zijn. Rien rijdt volgens de klassieke duitse dressuur, ik zou dus iemand zoeken die ook zo les geeft en paarden opgeleidt heeft.

DenieesB

Berichten: 483
Geregistreerd: 11-05-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-21 08:38

Elisa2 schreef:
DenieesB schreef:
Wat hier de afgelopen tijd is gediscussieerd kan ik mij alleen maar bij aansluiten. Er zijn velen die kennis willen overbrengen maar dit niet goed kunnen of gewoonweg niet op de juiste manier doen, terwijl dit wel zo lijkt. En het is zo onwijs zuur als je denkt goed op weg te zijn met iemand die kennis heeft, waarna blijkt dat je langzaamaan op de verkeerde manier werkt. Je vertrouwt op iemand die de 'kennis' heeft die jij niet hebt.

Een goede en passende instructie vinden is een behoorlijk moeilijke opgave. Hoe kom je er namelijk wél achter of iemand bij je past? Ik ben bijvoorbeeld erg gecharmeerd van hoe Rien vd Schaft een goed gaand paard voor ogen heeft en hoe hij dit weet over te brengen. Ik ben dus op zoek naar iemand met dezelfde visie.

Nu lees ik hier ook dat juist in de lijst van DressagePro waarbij de instructeurs te vinden zijn die volgens zijn visie een jaar zijn opgeleid echt niet allemaal zaligmakend zijn. Hoe maak je hier het onderscheid in? Hoe weet je of je op iemand zijn kennis kunt vertrouwen?

Sidenote: mocht iemand de juiste persoon weten om te begeleiden met een paard door te rijden vanaf zadelmak omgeving Zuid-Holland/Zeeland (Oostvoorne/Rockanje) ben ik 1 en al oor!


Dit blijft heel moeilijk hoor, ken bijv. een GP instructeur die heel hoog aangeschreven staat maar de paarden lopen met kapotte mondhoeken. Dus tja..zeg het maar, je zou verwachten dat de kennis er voldoende zou moeten zijn. Rien rijdt volgens de klassieke duitse dressuur, ik zou dus iemand zoeken die ook zo les geeft en paarden opgeleidt heeft.


Dat is dus zeker het verhaal. Hoog niveau staat absoluut niet gelijk aan een juiste manier van rijden en opleiden. Ook hoor ik genoeg om mij heen dat mensen bewondering hebben voor iemand waarbij ik overduidelijk zie dat dat allerminst vriendelijk en in samenwerking met het paard is, om nog maar niet te spreken over de snelheid van opleiden waarbij totaal niet wordt gekeken naar waar het paard is. Zolang je de "strijd" wint is het goed?? |o

En dan heb ik het over de bewondering voor zowel ruiters/amazones in de spotlight op hoog niveau als de stalgenoot die zogenaamd zijn/haar paard zo geweldig rijdt.

Elisa2

Berichten: 37844
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Dressuurinstructeurs ‘nieuwe stijl’ gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-21 12:35

Dat dus, volg vooral je eigen gevoel en vertrouw op jezelf. Kijk heel veel filmpjes van ruiters en ga ook eens kijken bij het losrijden van de (sub)top daar haal je ook heel veel informatie uit. En durf te vragen als iemand fijn rijdt hoe deze dat geleerd heeft en bij welke instructeur etc. Ook wel fijn als je mee kan kijken bij een instructeur als deze een ander les geeft. Vooral niet uit onzekerheid bij iemand gaan lessen terwijl het niet goed voelt maar je denkt dat ze het beter weten. Paardrijden moet leuk zijn voor paard en ruiter.

MRIIIS

Berichten: 5366
Geregistreerd: 19-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-22 23:24

Ik heb het hele topic doorgelezen en op het moment op zoek naar nieuwe instructie. Het matcht niet meer met mijn huidige instructrice, ik stuit op verzet bij mijn paard. Ik zit in Rotterdam, heeft er iemand een tip voor deze omgeving?

DenieesB

Berichten: 483
Geregistreerd: 11-05-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-22 10:58

MRIIIS schreef:
Ik heb het hele topic doorgelezen en op het moment op zoek naar nieuwe instructie. Het matcht niet meer met mijn huidige instructrice, ik stuit op verzet bij mijn paard. Ik zit in Rotterdam, heeft er iemand een tip voor deze omgeving?


Mirjam Riet in Dordrecht als je de mogelijkheid hebt om met de trailer naar haar toe te gaan. Ze geeft les op locatie De Randhoeve. Écht oog voor detail, in harmonie met het paard. Kijkt naar de basis en werkt vanuit daar verder :j

MRIIIS

Berichten: 5366
Geregistreerd: 19-11-05

Re: Dressuurinstructeurs ‘nieuwe stijl’ gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-22 12:16

Klinkt goed! Ik ben alleen wel op zoek naar instructie die op locatie komt :)

RSLevi
Berichten: 114
Geregistreerd: 16-09-15

Re: Dressuurinstructeurs ‘nieuwe stijl’ gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-22 13:01

Emma Jansen had een rondje Rotterdam (ze komt niet uit de buurt), je kan informeren of en hoe vaak ze daar nog komt.

MyChoice

Berichten: 2206
Geregistreerd: 08-11-17

Re: Dressuurinstructeurs ‘nieuwe stijl’ gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-22 16:07

Fleur Jonkers komt in Gouda, ik weet niet of ze ook in Rotterdam komt. Via PB kan ik haar nummer sturen.

Rainer
Berichten: 638
Geregistreerd: 13-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-22 12:14

Ik gooi het topic ook weer even omhoog. Ik ga binnenkort verhuizen en ben dus alvast langzaam aan het rondkijken voor nieuwe instructie. Iemand die met enige regelmaat in omgeving Utrecht/Hilversum komt. Ik zoek iemand die op een klassieke manier les geeft en hierbij aandacht besteedt aan verticale en horizontale balans. De basis is het allerbelangrijkste, maar mijn paard is ook al wat verder in zijn opleiding en ik zoek dus ook iemand die me ook in het stukje aanspanning/oprichting en verdere oefeningen kan helpen. Ik zie vaak Fleur Jonkers langskomen maar als ik haar website en facebook bekijk heb ik het idee dat het heel erg bij het stukje verticale balans en stretchen bovenlijn met neusje er uit blijft.

Odetje92

Berichten: 2682
Geregistreerd: 12-11-06
Woonplaats: Limmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-22 16:29

Rainer schreef:
Ik gooi het topic ook weer even omhoog. Ik ga binnenkort verhuizen en ben dus alvast langzaam aan het rondkijken voor nieuwe instructie. Iemand die met enige regelmaat in omgeving Utrecht/Hilversum komt. Ik zoek iemand die op een klassieke manier les geeft en hierbij aandacht besteedt aan verticale en horizontale balans. De basis is het allerbelangrijkste, maar mijn paard is ook al wat verder in zijn opleiding en ik zoek dus ook iemand die me ook in het stukje aanspanning/oprichting en verdere oefeningen kan helpen. Ik zie vaak Fleur Jonkers langskomen maar als ik haar website en facebook bekijk heb ik het idee dat het heel erg bij het stukje verticale balans en stretchen bovenlijn met neusje er uit blijft.


Fleur is een topper. Ga eens in gesprek met zo iemand mbt je twijfel, bespreek je wensen en doelen, zij kan je aangeven of je bij haar juist bent of niet. sommige instructeurs blijven inderdaad hangen in basics, maar Fleur is echt ver geschoold, verzameling en zijgangen goed voor elkaar. Hou er rekening mee dat zij regelmatig in de revalidatie hoek zit, zulke paarden hebben langere tijd nodig in de verticale balans technieken voordat ze aan verdieping toe zijn, dus zal dat ook vaker voorbij komen op socials

MyChoice

Berichten: 2206
Geregistreerd: 08-11-17

Re: Dressuurinstructeurs ‘nieuwe stijl’ gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-22 19:46

Fleur geeft voornamelijk les aan mensen die net met deze methode starten, of mensen met jonge paarden. Dan zie je inderdaad de plaatjes die dat tonen. Maar ze kan je ook helpen als je al verder bent. Een proefles kan altijd !

JessicaD88
Berichten: 903
Geregistreerd: 12-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-22 22:04

Ik lees best veel negatieve reacties op Bastiaan de Recht, en geen een positieve. Maar ik kan er niet uit halen waarom. Iemand een idee waarom zo negatief over hem?

Cera_D

Berichten: 1145
Geregistreerd: 10-12-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-22 10:24

JessicaD88 schreef:
Ik lees best veel negatieve reacties op Bastiaan de Recht, en geen een positieve. Maar ik kan er niet uit halen waarom. Iemand een idee waarom zo negatief over hem?


Ik ken hem enkel van online (hij zit wat ver voor mij :') ) en ik moet eerlijk zeggen dat ik er ook niet wild enthousiast van ben.
Laatst zijn gratis video over de biomechanica van de wervelkolom, en qua theorie ben ik het er 100% mee eens, maar vervolgens zie ik online best veel paarden die met een valse knik lopen en algeheel niet heel happy ogen. Overigens zijn er vele trainers waar ik nog minder vrolijk van wordt dus ik snap heel goed dat het wel mensen aantrekt.

superpony
Berichten: 25403
Geregistreerd: 25-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-22 17:19

JessicaD88 schreef:
Ik lees best veel negatieve reacties op Bastiaan de Recht, en geen een positieve. Maar ik kan er niet uit halen waarom. Iemand een idee waarom zo negatief over hem?


Hij verteld het 1 en doet het ander. Hij is commercieel vrij sterk en kan het mooi verkopen, maar als je hem ziet rijden, zie je nog steeds niet wat we anno nu graag willen zien. Misschien zijn stroming en fans wel, maar het past niet bij de mensen die beter willen dan wat er al was.

HorsePassion
Berichten: 1011
Geregistreerd: 21-03-20

Re: Dressuurinstructeurs ‘nieuwe stijl’ gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-22 18:52

Hij en Amber zijn ook behoorlijk arrogant. Hij heeft ook met zowat iedereen in zijn buurt ruzie. En het rijden stelt ook niks voor. Inderdaad is hij commercieel goed bezig maar de meeste mensen prikken als snel door dat geblaat heen. Heeft zijn eigen paarden ook totaal niet voor elkaar. Laat staan dat hij wat over kan brengen. Ik heb met verbazing naar deze video gekeken.
https://www.youtube.com/watch?v=rUj804Eck8M&t=25s

Ladyson

Berichten: 3239
Geregistreerd: 03-01-10
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-22 23:00

Omgeving Woerden kan ik de dames van Horsedreams TC echt aanraden!

Ik ben nu zelf op zoek naar iemand tussen Den Bosch en Tilburg.. Iemand nog een aanrader?!