Zuidlaardermarkt 2023

Moderators: Neonlight, balance, C_arola, Sica

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
cariena1
Berichten: 971
Geregistreerd: 10-07-07
Woonplaats: Uithuizermeeden

Re: Zuidlaardermarkt 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-23 09:04

Is er nog een update over de mooie zwartbont?

Anouk_H

Berichten: 2195
Geregistreerd: 20-05-13
Woonplaats: Bij de paarden tussen het hooi

Re: Zuidlaardermarkt 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-23 14:30


NienSCHaap

Berichten: 7604
Geregistreerd: 30-03-08
Woonplaats: Roden

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-23 13:45

Anouk_H schreef:
[EV] Paardenmarkt Hedel 2023

Ik heb een topic voor Hedel gemaakt, wie gaan er morgen heen?


Wij toch niet, was echt slecht te pas :o

Simsannah

Berichten: 113
Geregistreerd: 18-10-23

Re: Zuidlaardermarkt 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-23 22:52

Ik ben eigenlijk wel benieuwd, of de bokker die interesse had in die Haflinger veulens, van de zuidlaardermarkt of dat nog wat geworden is ?

xLeoniee

Berichten: 2429
Geregistreerd: 16-01-12
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-23 08:27

Simsannah schreef:
Ik ben eigenlijk wel benieuwd, of de bokker die interesse had in die Haflinger veulens, van de zuidlaardermarkt of dat nog wat geworden is ?


Dat was voor iemand die ze verkocht had naar wat leek een goede plek, maar gelijk weer doorverkocht en de zaterdag erop stonden ze op de markt. Maar ze weten nu in ieder geval waar ze na de markt gebleven zijn :)

MARenAMY

Berichten: 128
Geregistreerd: 03-02-24
Woonplaats: Naast mijn buren, yn it moaie Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-24 10:20

_AB_ schreef:
Hier zelfs n artikel over die ( schijnbaar nietzo) beste man

https://www.sikkom.nl/actueel/Eigenaar- ... 82671.html


Hoi, hoi!
Ik kom dit oude topic weer even leven in blazen hoor!

Wij hebben op een andere paardenmarkt gisteren een jaarling gezien die door de Britstra’s uit Peize is gefokt. (Uit jullie berichten begrijp ik dat er verschillende mensen zijn die daar paarden vandaan hebben)

Aangezien er eigenlijk geen informatie over de fokkers te vinden is, dacht ik, zijn er hier op bokt misschien nog mensen die ervaring hebben met deze fokkers?

De link van Sikkom doet het niet meer, maar jullie reacties waren volgens mij niet er positief op dat bericht (wat volgens mij over die fokkers gaat)

Dus, wat zijn jullie ervaringen met deze fokkers?

hagelslag
Berichten: 9240
Geregistreerd: 18-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-24 11:34

MARenAMY schreef:
_AB_ schreef:
Hier zelfs n artikel over die ( schijnbaar nietzo) beste man

https://www.sikkom.nl/actueel/Eigenaar- ... 82671.html


Hoi, hoi!
Ik kom dit oude topic weer even leven in blazen hoor!

Wij hebben op een andere paardenmarkt gisteren een jaarling gezien die door de Britstra’s uit Peize is gefokt. (Uit jullie berichten begrijp ik dat er verschillende mensen zijn die daar paarden vandaan hebben)

Aangezien er eigenlijk geen informatie over de fokkers te vinden is, dacht ik, zijn er hier op bokt misschien nog mensen die ervaring hebben met deze fokkers?

De link van Sikkom doet het niet meer, maar jullie reacties waren volgens mij niet er positief op dat bericht (wat volgens mij over die fokkers gaat)

Dus, wat zijn jullie ervaringen met deze fokkers?


Ik heb vorige jaar iris van hem gekocht op de markt in rhede(dl).
Had voortijd nog nooit iets van hem gehoord.

Qua karakter krijgt ze een absolute 10! Okay soms een 5 _O- Maar dat is wanneer ze met haar neus niet van de wond blijft.

Wat wel heel belangrijk is, goed ontwormen en mineralenvoer/brok.
Vooral het ontwormen.
Toen iris het ongeluk had gehad in het draad en ze in de kliniek kwam.
Werden wij direct erop aangekeken dat ze er uitzag als een mottenbal met een dikke pens.
Dus hadden ze direct ook mestonderzoek gedaan(die schoon terug kwam, ik had 2 week ervoor haar net ontwormt).

Hoe wie wat hij ermee doet. Ik heb geen idee.

Wel ben ik met iris wijs, ondanks dus in het begin flink wormbesmetting.
En Naja... een beetje pech thuis met het draad

Simsannah

Berichten: 113
Geregistreerd: 18-10-23

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-24 12:13

MARenAMY schreef:
_AB_ schreef:
Hier zelfs n artikel over die ( schijnbaar nietzo) beste man

https://www.sikkom.nl/actueel/Eigenaar- ... 82671.html


Hoi, hoi!
Ik kom dit oude topic weer even leven in blazen hoor!

Wij hebben op een andere paardenmarkt gisteren een jaarling gezien die door de Britstra’s uit Peize is gefokt. (Uit jullie berichten begrijp ik dat er verschillende mensen zijn die daar paarden vandaan hebben)

Aangezien er eigenlijk geen informatie over de fokkers te vinden is, dacht ik, zijn er hier op bokt misschien nog mensen die ervaring hebben met deze fokkers?

De link van Sikkom doet het niet meer, maar jullie reacties waren volgens mij niet er positief op dat bericht (wat volgens mij over die fokkers gaat)

Dus, wat zijn jullie ervaringen met deze fokkers?




Hoi hoi,


Ik kom ook weer even kijken op bokt!
Ik heb op de zuidlaardermarkt onze, nu jaarling merrie, gekocht. Een ontzettend lief dier!
Wat de anderen zeggen; heeeeel goed ontwormen, ondanks dat wij dat zorgvuldig hebben gedaan had ze toch een enorme besmetting nog. Daar is ze nu weer van af.
Ze staat ook niet helemaal zuiver op de benen, maar dat word nu ze ouder word gelukkig ook een stuk beter.

Ik heb de fokker wel gesproken,prima man in de omgang. Maar wel echt rastypische handelaar. :) wel eerlijk en meedenkend.

Ik ben wel benieuwd wel veulen jij hebt aangeschaft? Toevallig een foto??

ellepel

Berichten: 47495
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-24 12:31

hij komt wel eens wat negatief in het nieuws in verband met de verzorging van zijn dieren.
hij heeft ook pony’s in Haren staan en daar is vaak gedoe mee omdat de omheining niet oke is.
hij had ook ezels in de regen geloof ik?

er was ook eens een topic over nakomelingen van zijn paarden
[PP] De bonte halve ieren uit peize

MARenAMY

Berichten: 128
Geregistreerd: 03-02-24
Woonplaats: Naast mijn buren, yn it moaie Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-24 12:36

ellepel schreef:
hij komt wel eens wat negatief in het nieuws in verband met de verzorging van zijn dieren.
hij heeft ook pony’s in Haren staan en daar is vaak gedoe mee omdat de omheining niet oke is.
hij had ook ezels in de regen geloof ik .
[VN] Buren uiten zorgen over ezels in Haren: “Ze zijn doorweekt en ijskoud"

er was ook eens een topic over nakomelingen van zijn paarden
[PP] De bonte halve ieren uit peize


Dat begrijp ik wel!

De pony waar wij nu naar kijken was ook enorm vies en had lange hoeven die al wat scheuren hadden (dat zie ik liever niet :( )

Verder ook een nare snee onder z’n oogje. Kan natuurlijk gebeuren maar hij zag er niet top uit ofzo…
Vandaar dat we een beetje twijfels hadden bij de fokker.

MARenAMY

Berichten: 128
Geregistreerd: 03-02-24
Woonplaats: Naast mijn buren, yn it moaie Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-24 12:56

@simsannah

Bedankt voor de ontworm tip!
Dat het een ras rastypische handelaar is geloof ik gelijk ja _O-
Volgens Google zijn een groothandel in levend vee dus daar keek in niet raar van op _O-

Ik heb ook het idee dat hij niet helemaal zuiver op z’n benen stond, leek een lichte Franse stand
Maar dat zou ook zo kunnen lijken door de lange hoeven

Opzich zou ik Franse stand niet heel erg vinden omdat dat nog is op te lossen tot 2,5 jaar

StalNollie

Berichten: 9225
Geregistreerd: 21-01-07
Woonplaats: Brabant

Re: Zuidlaardermarkt 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-24 13:03

Als je al twijfels hebt en komt van een handelaar af die niet goed is in verzorging waarom brengen mensen dan hun geld daarna toe?
(Goedkoop?)

Simsannah

Berichten: 113
Geregistreerd: 18-10-23

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-24 14:36

MARenAMY schreef:
@simsannah

Bedankt voor de ontworm tip!
Dat het een ras rastypische handelaar is geloof ik gelijk ja _O-
Volgens Google zijn een groothandel in levend vee dus daar keek in niet raar van op _O-

Ik heb ook het idee dat hij niet helemaal zuiver op z’n benen stond, leek een lichte Franse stand
Maar dat zou ook zo kunnen lijken door de lange hoeven

Opzich zou ik Franse stand niet heel erg vinden omdat dat nog is op te lossen tot 2,5 jaar



Die van ons heeft inderdaad de Franse stand (achter), ik heb daar geen moeite mee. Ze wordt regelmatig bekapt en bijgehouden. Ze heeft er geen hinder van. Ze is voor ons een familie pony, uiteindelijk hopen we haar de voor de kar te zetten. Maar voor nu mag ze nog heerlijk groeien .


Ik had inderdaad toen ook al gezien dat hij ingeschreven staat als groothandel in levend vee.
Zonder bokt was het mij niet gelukt om in contact te komen met britstra.

BarbaLala

Berichten: 9621
Geregistreerd: 13-11-04
Woonplaats: Omgeving Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-24 15:31

StalNollie schreef:
Als je al twijfels hebt en komt van een handelaar af die niet goed is in verzorging waarom brengen mensen dan hun geld daarna toe?
(Goedkoop?)


Ik denk mensen met het "redder-syndroom", hetzelfde type mensen dat honden willens en wetens van broodfokkers koopt.
Al kan het natuurlijk ook zijn dat je valt voor een paard dat toevallig van zo'n handelaar is. Ik zou iig 3x meer nadenken voor je het doet want je weet wat je er mee in stand houdt, maargoed, dat ben ik.