Dingen die niet-paardenmensen zeggen, waar jij van gaat steigeren

Moderators: Neonlight, balance, C_arola, Sica

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Molfre

Berichten: 2647
Geregistreerd: 24-07-12
Woonplaats: Aarhus

Re: Dingen die niet-paardenmensen zeggen, waar jij van gaat steigeren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-24 14:53

Oh ik kan ook helemaal buiten zinnen raken van die onnodig geweldadige opmerkingen. Wat gaat er in je om dat je dat acceptabel vindt om te zeggen? "Als ik knollen tegenkom langs de weg, dan mik ik tussen de staart hoor, weg ermee de frikandellen in", en dan anoniem of course :(

En het is mij inderdaad ook op z'n minst 1 of 2 keer gebeurd, dat ik wildvreemden tegenkom die vragen of ze er niet even op mogen >;)

flintstones
Berichten: 142
Geregistreerd: 15-08-22
Woonplaats: in een huis

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-24 14:58

mensen die niet begrijpen dat onze pony ouders is dan ons paard 'want die moet toch nog groeien?'

prompter

Berichten: 11265
Geregistreerd: 28-09-02

Re: Dingen die niet-paardenmensen zeggen, waar jij van gaat steigeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-24 15:03

"Moet je dan elke dag naar dat paard toe?"

Eh nee, ik mág er elke dag naar toe :)

AmyJamess

Berichten: 2126
Geregistreerd: 03-10-08
Woonplaats: Hengelo (OV)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-24 15:14

Heel veel herkenbare qoutes, vooral die van 'wat een grootte hond heb je' heb ik al zovaak moeten aanhoren.

Ik heb een valkkleurige pony, probeer dan maar eens aan niet paarden mensen uit te leggen dat 'valk' een kleur is.
Mijn pony is in de winter heel licht van kleur. Volgens mijn oud collega was die gewoon wit met zwarte manen en staart :Y)
Zelfs als ik een foto van een witte pony van stal er naast hield, bleef hij volhouden dat ze allebei wit waren :')

Puchje

Berichten: 5324
Geregistreerd: 19-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-24 16:17

Ik heb een grote tuin, ik wil een schaap of een pony... En als ik dan vraag hoe groot de tuin is: 400m2!

xRaisin

Berichten: 1762
Geregistreerd: 12-11-07
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-24 16:19

Dat het zielig is dat mijn paard niet 's nachts op stal gaat, want wanneer moet ze dan slapen?

Of wanneer mensen zeggen dat mijn paard iets niet leuk vind omdat ze haar oren niet naar voren staan...

Jenara

Berichten: 1580
Geregistreerd: 30-09-17
Woonplaats: Gent

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-24 16:33

Puchje schreef:
Ik heb een grote tuin, ik wil een schaap of een pony... En als ik dan vraag hoe groot de tuin is: 400m2!


oh, ik krijg nu telkens de vraag of ik mijn paard in mijn tuin ga zetten als ons huis af is :+
Als ik dan zeg dat onze tuin te klein is (400m2) en een paard alleen een beetje zielig is,
vragen ze waarom ik dan geen groter stuk grond heb gekocht ...

Nynkex01
Berichten: 1131
Geregistreerd: 05-07-21

Re: Dingen die niet-paardenmensen zeggen, waar jij van gaat steigeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-24 17:09

Deze krijg ik ook van wel-paardenmensen: waarom heb je een bijrijpaard je hebt toch zelf wel een paard? Omdat mijn paard m’n eerste jonge paard is, en mijn bijrijpaard 21 is, M heeft gelopen, dus die leert mij precies voelen wat ik mijn jonge paard nog moet leren
M’n ma ziet het verschil niet tussen de dure Palomino NRPS/nwr sport pony’s en een haflinger, complimentje voor alle Hafs!

DuoPenotti

Berichten: 30024
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-24 17:13

Puchje schreef:
Ik heb een grote tuin, ik wil een schaap of een pony... En als ik dan vraag hoe groot de tuin is: 400m2!

Maar dat merk je sowieso dat mensen geen idee hebben wat een m2 inhoud.

Wij kochten dit huis en de buurman vroeg meteen om een stukje te kunnen kopen, vorige bewonder deed dat niet.
Dus wij hebben 3000m2 verkocht
Mijn schoonzusje, oooh net zo groot als mijn tuin dus.... ja met een nul erachter.
(en dat niet eens want denk niet dat ze 200m2 hebben, maar goed)

Cer

Berichten: 30203
Geregistreerd: 22-10-01

Re: Dingen die niet-paardenmensen zeggen, waar jij van gaat steigeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-24 17:19

Wat voor mensen zeggen dat dan? Want je vrienden niet denk?
En met anderen had ik het er weinig over :) mensen op straat zeiden wel eens iets aparts.. maar vaak was het alleen “mag ik m aaien” en dat is gewoon menseigen.. mensen aaien van alles :')


En ik vond het altijd leuk als mensen op m’n paard wilde rijden…. :j zoveel waren dat er niet

xAurea

Berichten: 66
Geregistreerd: 22-07-20
Woonplaats: Veghel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-24 17:35

De ‘ga niet met je paard naar buiten als hij niet verkeersmak/doodbraaf/bomproof is’. Alsof we even een usb stickje er op kunnen zetten om er dat allemaal op te downloaden?

En nog eentje, laatst was ik op buitenrit met nog een ander paard, mountainbiker kwam van achter en bleef met nog geen 50cm achter het andere paard fietsen (had ie niet bij de mijne moeten proberen, die had al een trap verkocht), om daarna te vragen of hij er langs kon. Mijn antwoord luidde “ik denk wel dat jij dat kan ja”, zegt meneer dat ie soms op youtube wel anders ziet.
Ja meneer als het paard u een trap wilde geven had ie dat al lang gedaan hoor, je zat zo goed als in zijn staart….

Yessy

Berichten: 23037
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Utrecht

Re: Dingen die niet-paardenmensen zeggen, waar jij van gaat steigeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-24 17:41

Ik wandelde graag met m'n paard en ook bij mij was het aantal keren dat ik de vraag kreeg 'waarom ik niet met m'n hond ging wandelen' niet meer te tellen. Het antwoord was altijd hetzelfde: 'ik heb geen hond'. :+

De vraag 'waarom ga je er niet op zitten' was goed voor een tweede plek, dat was vooral interessant toen het paard in kwestie aan het revalideren was met een enorm verband om het been. Als je dan bij wijze van antwoord even naar dat been wees, wisten mensen niet hoe snel ze door moesten lopen/fietsen/rijden :))

musiqolog
Berichten: 3361
Geregistreerd: 14-08-12
Woonplaats: Bunnik

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-24 17:46

Ik vind het tot nu toe wel meevallen. (Behalve dan die agressie door anonieme helden op sociale media, maar dat is een veel breder maatschappelijk probleem.) In eerdere topics over plusminus hetzelfde heb ik weleens dingen gelezen als "Dierenbeul! Rijden op een paard met vier gebroken benen" als het paard bandages om had.

Zelf heb ik weleens overwogen de politie te bellen. Ik vond het zielig dat een paard bij dertig graden een deken om had. :+ Dat was een maand of zo voordat ik ging rijden. Zag gelukkig op tijd in dat de eigenaar/verzorger het misschien wel beter wist dan ik.

En over die salami en zo: een vriend van mij woonde vlakbij een bekende Utrechtse paardenslager. Zette mij een paardenburger voor maar zei dat pas achteraf omdat hij bang was dat ik het anders zou laten staan. Ik vond het eten van paard geen probleem, het bedonderd worden ietsje meer. Inmiddels is meneer vegetariër, echt zo een die dat op een heel pedante manier uitdraagt. Ironie kan heel grappig zijn...

Kookaburra

Berichten: 5431
Geregistreerd: 23-07-20
Woonplaats: Op een laaghangende tak in een loofbos.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-24 17:49

Ooh, iedereen die over frikandellen begint om mij als 'paardenmeisje' uit de tent te lokken krijgt van mij de reactie 'paardenrookvlees met een gekookt eitje is ook lekker!'.
Menig mens kijkt dan verbaast :D

Caitlin_K
Berichten: 3768
Geregistreerd: 04-05-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-24 17:50

De eeuwige, jarenlange discussie met mijn oma...
''Een paard is wel heel erg duur hé? Misschien kan je er toch een ander huisje voor zoeken. Het is zoveel verantwoordelijkheid...''

NEE oma. Jij doet je kind na 14 jaar ook niet weg. -O-

En gezien ik shetlanders heb en er mee wandel:
''Kan die ook blaffen?''
''Is het een nieuw hondenras?''

Hier lach ik vaak nog om, maar het zijn altijd dezelfde opmerkingen.

Cowgirl

Berichten: 23764
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-24 18:00

Dat over die kosten vind ik nog de meest irritante.
Gelukkig is dat nu wel minder en zeker omdat ik mensen , voornamelijk collega's, ken die een hobby hebben die duurder is dan de mijne.
Maar het leuke is nu dat we ook wel interesse hebben in elkaars hobby.

De paardenvlees truc word ook nog wel eens geprobeerd en steeds zonder succes. :D

marleen_88

Berichten: 14115
Geregistreerd: 21-05-04
Woonplaats: Onder het kanaal.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-24 18:04

Flubberboot schreef:
marleen_88 schreef:
"Eet je geen paardenworst, omdat je van paarden houdt?"

Ik zeg hier altijd op dat mijn paard de lekkerste frikandel is/wordt. Maken ze die opmerking nooit meer weer :')


:')

Ibbel

Berichten: 49231
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Re: Dingen die niet-paardenmensen zeggen, waar jij van gaat steigeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-24 18:40

Ik rijd wel eens met een handpaard. Dan krijg je regelmatig de opmerking of de ruiter zoek is (ondanks dat er geen zadel op het handpaard ligt).
Mijn standaardantwoord is al jaren: "nee, dit is mijn reservepaard, voor als deze waar ik op zit een lekke band krijgt."

Flubberboot

Berichten: 2932
Geregistreerd: 14-09-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-24 18:44

Ibbel schreef:
Ik rijd wel eens met een handpaard. Dan krijg je regelmatig de opmerking of de ruiter zoek is (ondanks dat er geen zadel op het handpaard ligt).
Mijn standaardantwoord is al jaren: "nee, dit is mijn reservepaard, voor als deze waar ik op zit een lekke band krijgt."

_O- _O-
Heerlijk!

jeetje77

Berichten: 3483
Geregistreerd: 28-11-14
Woonplaats: In de buurt van water, zout en zoet

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-24 18:45

_Karlijn schreef:
"Dat is een grote hond" als ik met m'n B pony aan het wandelen was, "Je hoort er op hoor, niet er naast" :roll:



Deze ja, maar dan wandel ik met 81cm minishet...

En idd een paard is toch om op te zitten. Tuurlijk, met diezelfde 81cm minishet.

journee
Berichten: 799
Geregistreerd: 17-08-10
Woonplaats: 1 van de mooiste plekjes in Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-24 19:01

DuoPenotti schreef:
In de tijd dat mijn schimmeltje nog leefde rond 5 december.
Kan die ook op het dak?... pff


Hier ook een schimmel en de vraag:"Is dat het paard van Sinterklaas?" Waarop ik antwoordde:" Nee, hij is helaas afgekeurd, vanwege hoogtevrees." :+

Verder komen hier inderdaad heel veel herkenbare opmerkingen voorbij. :')

_chou
Berichten: 100
Geregistreerd: 16-03-23

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-24 19:06

Ibbel schreef:
Ik rijd wel eens met een handpaard. Dan krijg je regelmatig de opmerking of de ruiter zoek is (ondanks dat er geen zadel op het handpaard ligt).
Mijn standaardantwoord is al jaren: "nee, dit is mijn reservepaard, voor als deze waar ik op zit een lekke band krijgt."

_/-\o_

Hutcherson

Berichten: 7434
Geregistreerd: 21-07-13
Woonplaats: --

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-24 19:09

'mag ik op jouw paard rijden? Ik heb jaaaaren gereden op de manege' aldus mijn toenmalig stiefzusje van 11 jaar.

'das goed, maar wel zelf vangen en zadelen'.

Reactie: :\

cissy

Berichten: 19856
Geregistreerd: 14-10-03
Woonplaats: hut in Heicop

Re: Dingen die niet-paardenmensen zeggen, waar jij van gaat steigeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-24 19:36

Mijn oud-collega als ik weer eens was wezen trailerladen bij iemand:
Waarom zeg je niet gewoon dat ie erin moet, ze hebben toch gewoon te luisteren.
Je trekt toch zo naar binnen aan zn riem?
Anders duw je m naar binnen of geeft m een schop ander zn kont.

Zucht....

Furst
Berichten: 669
Geregistreerd: 15-06-17
Woonplaats: Vlaams-Brabant, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-24 19:38

"Zou je niet eens stoppen met die paarden? Kost zoveel geld altijd en je hebt er toch niets aan"

En deze irriteert mij gewoon het meeste ook al komt die van paardenmensen "Is je pony te koop? Ik wil hem wel overnemen als je hem niet meer wilt"
Het is dus niet omdat ik zeg dat ik er soms helemaal klaar mee ben dat ze te koop staan of zo iets. En ja, ik stoor mij daar aan. Geen idee waarom :P

Ooit op een pensionstal gestaan waar mijn pony naar de weides ging omdat ze te weinig te doen hadden en te weinig ruwvoer kregen. Ik zei dat dat waarschijnlijk de reden was. "Ja en dan nog. Moet die gewoon niet doen" Uhm.. Oke Gerda, ik zal het hem zeggen? -O-