Paarden die in 2024 beleerd worden.

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
kimendana
Berichten: 160
Geregistreerd: 28-08-08
Woonplaats: Hellevoetsluis

Re: Paarden die in 2024 beleerd worden.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-23 07:36

Wat een mooi dier Muronia, heerlijk.

Sta jij toevallig bij PSC de Dijkgraaf Sanne?
Ik heb toevallig vorige week op de website zitten kijken of ik daar misschien menlessen wil gaan volgen.

Kasmir

Berichten: 5449
Geregistreerd: 11-09-05
Woonplaats: Noord Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-23 09:39

Ik zal vooral meelezen maar wil onze Idinn volgende zomer waarschijnlijk ook in gaan rijden, hij is dan 5 jaar. Groei enorm langzaam op maar nu begint het een beetje op een ijslander te lijken :+ . Even zien hoe hij er volgend jaar uitziet, anders wachten we tot hij 6 is.

Afbeelding

JJ4

Berichten: 644
Geregistreerd: 14-02-18
Woonplaats: Op de grens van Drenthe met Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-23 10:15

Leuk topic!
Ik meld me ook (weer) ;)
Dexter (Criollo x Paint) wordt volgend jaar opgepakt, hij wordt in mei 4 en zal dan zadelmak gemaakt worden door een vriendin van mij. Zij legt vooral de nadruk op het scheppen van een vertrouwensband om zo te voorkomen dat we te snel voor hem gaan. Het wordt al een echte man qua uiterlijk, maar af en toe is ie echt nog zo’n jochie in zijn hoofd.
Als hij zadelmak is dan wordt het stokje overgedragen aan onze instructrice om hem correct door te rijden, maar ook hier weer, alles op zijn tijd.

Dexter als veulen
Afbeelding

Dexter 3 jaar
Afbeelding

StalMelyn

Berichten: 2064
Geregistreerd: 05-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-23 10:53

Ik kom al wat bekenden tegen uit het oei ik groei 2021 topic.
Ik heb een eigen gefokte uit 2021 die volgend jaar wordt beleerd. Deze winter voorbereiden maar eerst castreren en de tandarts.

Doel is april/mei beleren en in september naar het strand :D
Serieus werk pak ik altijd pas op latere leeftijd op dus zal vooral wat kilometers maken zijn.

Als veulen
Afbeelding
Moet eerlijk bekennen geen goede recente foto te hebben maar van de zomer
Afbeelding

En waarom hij naar de tandarts moet in november (dan komt hij op stal)
Juni
Afbeelding
Oktober
Afbeelding

Rocamor

Berichten: 10919
Geregistreerd: 21-11-02

Re: Paarden die in 2024 beleerd worden.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-23 11:07

JJ4, wat een gaaf paard!

StalMelyn, dat is geen overbodige luxe, zo te zien

Art_Ificious
Berichten: 12790
Geregistreerd: 30-06-13

Re: Paarden die in 2024 beleerd worden.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-23 11:27

Wat een leuke paarden hebben jullie.

Oei tandarts is idd geen overbodige luxe voor hem stalmelyn.

Ams jullie met longeren beginnen, doen jullie dit in een longeercirkel/stukje van rijbak afgespannen of gewoon in de rijbak of weide zelf?

Ik longeer eigenlijk nooit in een afgespannen deel. Maar misschien is dat wel makkelijker om aan te leren? Mij lijkt het dan makkelijker om ze los te longeren om de commando's wat te leren.

StalMelyn

Berichten: 2064
Geregistreerd: 05-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-23 11:28

Nee ik schrok ervan haha. Normaal vallen de oude tanden er sneller uit. Zodra hij op stal komt gaat hij ook meteen, hij staat nu nog 24/7 buiten. Is trouwens voor het eerst dat ik dit heb bij een jong paard.

JJ4

Berichten: 644
Geregistreerd: 14-02-18
Woonplaats: Op de grens van Drenthe met Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-23 14:13

Rocamor schreef:
JJ4, wat een gaaf paard!

StalMelyn, dat is geen overbodige luxe, zo te zien


Dank je wel! :)

Ik was even bang dat ie te klein voor me zou blijven met zijn 1.45 m. (anderhalf jaar geleden gemeten), maar hij is duidelijk met een eindsprint bezig en meet nu bijna 1.50 m. dus met mijn 1.70 m. kan het net. ;)

Art_Ificious
Berichten: 12790
Geregistreerd: 30-06-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-23 14:57

Sanne96 jouw knapperd staat in uitgelicht :D
Wel tof die brug op het terrein.

Ik heb een plaats op wandelafstand gevonden met binnenbak en buitenbak én 4 aanwezige lesgevers waarvan 1 natural horsemanship lessen geeft. Ik denk een paar lesjes te doen met Baron.

Sanne96

Berichten: 1251
Geregistreerd: 03-01-11
Woonplaats: Ouddorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-23 17:08

kimendana schreef:
Wat een mooi dier Muronia, heerlijk.

Sta jij toevallig bij PSC de Dijkgraaf Sanne?
Ik heb toevallig vorige week op de website zitten kijken of ik daar misschien menlessen wil gaan volgen.


Ja klopt ;)

Rocamor

Berichten: 10919
Geregistreerd: 21-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-23 17:17

JJ4 schreef:
Rocamor schreef:
JJ4, wat een gaaf paard!

StalMelyn, dat is geen overbodige luxe, zo te zien


Dank je wel! :)

Ik was even bang dat ie te klein voor me zou blijven met zijn 1.45 m. (anderhalf jaar geleden gemeten), maar hij is duidelijk met een eindsprint bezig en meet nu bijna 1.50 m. dus met mijn 1.70 m. kan het net. ;)


Mijn Vossie is inmiddels 167-168. Komt steeds iets bij, heel traag. En die vind ik zelfs nog te klein voor mijn 182 met lange benen en dikke kont :x

Art_Ificious
Berichten: 12790
Geregistreerd: 30-06-13

Re: Paarden die in 2024 beleerd worden.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-23 17:44

Haha ik dacht dat Baron niet groeide. Tot hij dus officieel gemeten werd en gewoon 4cm groter blijkt dan ik hem gemeten had in augustus nog.
Scheelt dat ik zelf maar 1m61 ben en dus ook prima op D ponies pas.
Maar met zijn 1m51 is hij geen D pony meer :) hij zou volgens de keurders 1m56 sowieso worden heel misschien een uitschieter naar 1m60

JoellaLoves

Berichten: 698
Geregistreerd: 24-10-12
Woonplaats: Lisse

Re: Paarden die in 2024 beleerd worden.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-23 21:28

Vandaag een tuig gekocht voor Koda. Ik moest hem even op doen om te kijken hoe die stond, en wauw het staat echt geweldig. :+:

Afbeelding

Over +- een half jaar kan die er mee aan de slag!

Art_Ificious
Berichten: 12790
Geregistreerd: 30-06-13

Re: Paarden die in 2024 beleerd worden.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-23 21:35

Staat hem idd leuk. Mooi kleurtje.

Zertab

Berichten: 12287
Geregistreerd: 05-02-11
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-23 21:36

Even een stipje! :)

Als het goed is, krijg ik binnenkort en drie jarig verzorgpaard! Is niet zadel mak of ingereden. Het eerste deel, wil ik samen met de eigenaar gaan oppakken. Het inrijden zelf wordt wel door een ander gedaan, maar daarna neem ik hem (onder begeleiding natuurlijk) wel over. Niet de eerste keer op een jong paard, vroeger stapte ik op elke drie jarige die nog niets kende. Nu veel meer angst gekregen en besteed ik dat liever uit.

Hij staat nu nog in het weiland bij mij thuis, puppy te zijn. Zodra het weiland kaal is, komt hij naar huis *\o/*

Ik volg graag alvast voor tips etc.

ulaantje

Berichten: 763
Geregistreerd: 17-09-08

Re: Paarden die in 2024 beleerd worden.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-23 22:59

Wat een leuk topic!
Ik zou ook graag gezellig mee willen kletsen. Ik wil volgend jaar mijn dan 4 jarige zadelmak gaan maken.
Hij heeft nu enkele keren een hoofdstel in gehad en een longeersingel om maar op het moment doe ik alleen grondwerk en lange teugelen met hem. Hij wilt super graag werken maar is ook heel gevoelig en bang om het fout te doen. Daarom krijgt hij wat langer de tijd en gaan we van het voorjaar beginnen met inrijden.

Afbeelding
Als veulen

Afbeelding
Deze zomer 2e keer vrijspringen

JoellaLoves

Berichten: 698
Geregistreerd: 24-10-12
Woonplaats: Lisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-23 21:21

ulaantje schreef:
Wat een leuk topic!
Ik zou ook graag gezellig mee willen kletsen. Ik wil volgend jaar mijn dan 4 jarige zadelmak gaan maken.
Hij heeft nu enkele keren een hoofdstel in gehad en een longeersingel om maar op het moment doe ik alleen grondwerk en lange teugelen met hem. Hij wilt super graag werken maar is ook heel gevoelig en bang om het fout te doen. Daarom krijgt hij wat langer de tijd en gaan we van het voorjaar beginnen met inrijden.

[ [url=m/VWdx8P.jpg]Afbeelding[/url] ]
Als veulen

[ [url=m/Q5vmIW.jpg]Afbeelding[/url] ]
Deze zomer 2e keer vrijspringen


Wat een knapperd!

Rocamor

Berichten: 10919
Geregistreerd: 21-11-02

Re: Paarden die in 2024 beleerd worden.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-23 21:42

Springen gaat hem goed af, zo te zien.

Hier ligt de boel even stil. Vos heeft zich denk ik verstopt, staat RA met een dikke kogel. Had er 2x daags de icevibe op. En stukjes stappen op de weg. Het wordt gestaag wat dunner gelukkig. In stap is ze rad, draf niet geprobeerd.

Art_Ificious
Berichten: 12790
Geregistreerd: 30-06-13

Re: Paarden die in 2024 beleerd worden.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-23 22:17

Ai niet fijn als ze een blessure hebben.

Mijn Baron mag dan kruising van 2 barokke rassen zijn, een springkanon is hij ook wel. Maar dat wist ik al toen ik hem besloot te kopen. Toen hebben ze hem ook eens laten springen zodat ik hem ook kon zien bewegen.

Dit was samen met een vriendin gedaan, altijd handiger als iemand kan helpen.
Afbeelding
Afbeelding

Blacky94

Berichten: 3494
Geregistreerd: 07-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-23 22:36

Wat een hoop knappe paarden komen er weer voorbij! Leuk om te zien wat sommigen van jullie allemaal al met jullie paarden doen! :D Kan bijna niet wachten om zelf aan de slag te gaan als ik dat zo zie :D

Wat vervelend Rocamor, hopelijk is het snel weer rad!

Hier vandaag bij een stal in de buurt wezen kijken en nog maar wat contact opgenomen met andere stallen om eens langs te gaan. Vind het maar lastig := Ben al geen ster met keuzes maken, de combi paardenwelzijn en een goede (buiten)bak lijkt hier in de buurt ook nogal moeilijk, en de stal van mijn voorkeur staat zo ongeveer altijd vol (sommige mensen staan daar al zo'n 10 jaar). Dus ondanks dat die weten dat ik graag naar hun zou gaan met mijn paard acht ik de kans vrij klein dat ik daar rechtstreeks vanuit de opfok naartoe zou kunnen tussen ''nu'' en de komende +- 8-9 maanden. Ik zit in een vrij moeilijke regio en zal toch iets moeten, maar moet zeggen dat het me wel wat stress oplevert :=
Verder hoop ik ergens deze week weer eens in de opfok te kunnen gaan kijken. Net 2 weken flink ziek geweest dus ben al weer bijna 3 weken niet geweest. Eens zien hoe ze er bij staat :D

ulaantje

Berichten: 763
Geregistreerd: 17-09-08

Re: Paarden die in 2024 beleerd worden.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-23 23:03

@Joellaloves, dankjewel!

@Rocamor, ja zeker hij vindt het ook echt leuk om te doen, hij springt ook uit zich zelf hoef hem er echt niet heen te jagen, eerder afremmen.
Hopelijk is die van jou snel weer helemaal zuiver. Niet fijn als ze iets hebben.

@Art, die van jou springt ook zeker leuk! Zeker voor zo'n kruising.

@Blacky94, hopelijk vind je toch een fijne stalling. Ik weet hoe moeilijk het kan zijn om iets geschikts te vinden. Daarom extra blij met mijn plek in eigen beheer nu

Art_Ificious
Berichten: 12790
Geregistreerd: 30-06-13

Re: Paarden die in 2024 beleerd worden.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-23 06:26

Stallingstress kan ervan meespreken. De goede in mijn buurt zitten ook gewoon vol. En de mindere waar de paarden niet buiten komen in natte periodes of bik erge hitte (dus bijna 8 maanden per jaar tegenwoordig) hebben wel plaatsen vrij.

Ik heb ze in eigen beheer op een huurwei. :)
Geen bak maar wel op 2km een binnenbak en buitenbak.

Sanne96

Berichten: 1251
Geregistreerd: 03-01-11
Woonplaats: Ouddorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-23 17:14

ulaantje, wat een knapperd

Rocamor, hopen dat ze snel opknapt

Art_Ificious, Die springt al lekker hoog!

De mijne is vandaag voor het eerst aan de longe geweest (5minuten :') ) alsof ze nooit anders gedaan heeft netjes op je stem stap draf en galop :)


Afbeelding

juniper

Berichten: 1579
Geregistreerd: 09-03-05
Woonplaats: USA

Re: Paarden die in 2024 beleerd worden.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-23 18:07

Dat is knap!

Art_Ificious
Berichten: 12790
Geregistreerd: 30-06-13

Re: Paarden die in 2024 beleerd worden.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-23 18:19

Die van mij vandaag een rondje aan de hand gedaan weer.
Hij is zo braaf. Niet echt interesse in andere paarden. Hij kijkt wel naar ze maar hangt niet de hengst uit en blijft netjes bij mij. Hij moet het ook leren he.

Afbeelding

Op pad richting de wei terug.
Afbeelding

Lama of alpaca? :+
Afbeelding