Gaat het goed komen?

Moderators: Neonlight, balance, C_arola, Sica

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Dreamboy

Berichten: 2487
Geregistreerd: 16-08-21
Woonplaats: Zuid-Oost Drenthe

Gaat het goed komen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-23 13:25

Als vervolg op mijn eerdere topic " tweestrijd". Mijn paard staat nu ruim twee weken bij het rusthuis. Hij kwam in de grote kudde. Ik had daar een beetje mijn twijfels bij aangezien hij altijd maar met een ander paard heeft gestaan en dus geen grote kudde gewend is. Toen ik hem bracht ging hij eerst in een box om even rustig te wennen aan zijn nieuwe omgeving. De volgende ochtend ging hij in de kudde. Toen ik 's-middags kwam kijken had hij de ogen groot in de kop van de paniek. Mijn hart brak. Ook was er erg veel onrust, wat ook wel weer logisch is als er een nieuw paard tussen komt. Met pijn in mijn hart ging ik weer naar huis, in de hoop dat het snel beter zou gaan. De week erop weer geweest. En inderdaad, het leek beter te gaan. De kudde was rustiger en hij had zowaar een vriend gevonden. Wel gaat hij voor de nachten nog in een box om zijn rust te kunnen pakken maar daar heb ik verder geen problemen mee. Dit keer ging ik dan ook een stuk geruster naar huis. Vandaag weer wezen kijken. De beheerder kwam naar me toe om te zeggen dat hij sinds vandaag toch in de kleine kudde geplaatst is omdat hij veel te onderdanig is in de andere kudde. Op zich ben ik hier wel blij mee. Op afstand kon ik al zien dat hij tussen deze paarden een stuk rustiger staat. Maar toen ik dichterbij kwam schrok ik me dood. Hij had een aardig pakje uit gedaan. Dat is natuurlijk ook een van de redenen dat hij uit die kudde gehaald is maar dat deed me zoveel pijn dat ik spontaan in janken uit barstte. Gelukkig staat hij nu in de kleine kudde en in de nacht op stal. Hij staat er net twee weken dus het komt vast goed. Er wordt super op hem gelet. Daar ligt het absoluut niet aan. Ik sta nog steeds achter mijn beslissing om hem daar lekker van zijn pensioen te laten genieten. Maar natuurlijk had ik hem het liefst dicht bij me gehouden.

anjali
Berichten: 15313
Geregistreerd: 25-07-15

Re: Gaat het goed komen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-23 14:44

Was het niet mogelijk om hem thuis te houden dan?

Dreamboy

Berichten: 2487
Geregistreerd: 16-08-21
Woonplaats: Zuid-Oost Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-23 14:58

anjali schreef:
Was het niet mogelijk om hem thuis te houden dan?


Als dat zo was dan stond hij daar natuurlijk niet.

anjali
Berichten: 15313
Geregistreerd: 25-07-15

Re: Gaat het goed komen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-23 15:09

Ik vraag het maar. Want soms denken mensen dat hun paard het ergens anders beter zal hebben bijv. meer weidegang, meer andere paarden. Dat kan voor sommige paarden zo zijn maar er zijn er ook genoeg die meer gehecht zijn aan hun oude plek al was die (in mensenogen) niet bepaald ideaal.

Dreamboy

Berichten: 2487
Geregistreerd: 16-08-21
Woonplaats: Zuid-Oost Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-23 15:17

anjali schreef:
Ik vraag het maar. Want soms denken mensen dat hun paard het ergens anders beter zal hebben bijv. meer weidegang, meer andere paarden. Dat kan voor sommige paarden zo zijn maar er zijn er ook genoeg die meer gehecht zijn aan hun oude plek al was die (in mensenogen) niet bepaald ideaal.


Nee dat klopt. Maar mijn gezondheid laat me in de steek waardoor de verzorging me te zwaar wordt. Hij staat daar nog maar kort natuurlijk maar als echt blijkt dat hij niet kan aarden, haal ik hem terug. Al zal ik dan niet zo goed weten hoe ik het dan moet doen. Ik heb al van alles geprobeerd om hem thuis te kunnen houden.

anjali
Berichten: 15313
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-23 15:25

Dreamboy schreef:
anjali schreef:
Ik vraag het maar. Want soms denken mensen dat hun paard het ergens anders beter zal hebben bijv. meer weidegang, meer andere paarden. Dat kan voor sommige paarden zo zijn maar er zijn er ook genoeg die meer gehecht zijn aan hun oude plek al was die (in mensenogen) niet bepaald ideaal.


Nee dat klopt. Maar mijn gezondheid laat me in de steek waardoor de verzorging me te zwaar wordt. Hij staat daar nog maar kort natuurlijk maar als echt blijkt dat hij niet kan aarden, haal ik hem terug. Al zal ik dan niet zo goed weten hoe ik het dan moet doen. Ik heb al van alles geprobeerd om hem thuis te kunnen houden.

Vervelend dat je gezondheid niet goed is. Het zelf verzorgen van paarden is inderdaad zwaar. Echter er zijn toch wel "verzorgers" te vinden, genoeg mensen die zelf geen paard kunnen betalen maar er wel een willen verzorgen. Al geef ik toe dat dat vaak niet probleemloos gaat.

Dreamboy

Berichten: 2487
Geregistreerd: 16-08-21
Woonplaats: Zuid-Oost Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-23 15:32

Dreamboy schreef:
anjali schreef:
Ik vraag het maar. Want soms denken mensen dat hun paard het ergens anders beter zal hebben bijv. meer weidegang, meer andere paarden. Dat kan voor sommige paarden zo zijn maar er zijn er ook genoeg die meer gehecht zijn aan hun oude plek al was die (in mensenogen) niet bepaald ideaal.


Nee dat klopt. Maar mijn gezondheid laat me in de steek waardoor de verzorging me te zwaar wordt. Hij staat daar nog maar kort natuurlijk maar als echt blijkt dat hij niet kan aarden, haal ik hem terug. Al zal ik dan niet zo goed weten hoe ik het dan moet doen. Ik heb al van alles geprobeerd om hem thuis te kunnen houden.

Vervelend dat je gezondheid niet goed is. Het zelf verzorgen van paarden is inderdaad zwaar. Echter er zijn toch wel "verzorgers" te vinden, genoeg mensen die zelf geen paard kunnen betalen maar er wel een willen verzorgen. Al geef ik toe dat dat vaak niet probleemloos gaat.[/quote]

Zoals ik al zei heb ik alles al geprobeerd. Het was al niet mogelijk een bijrijder te vinden toen hij nog bereden mocht worden en als ze horen dat dat niet kan, haken ze al helemaal af. Ik krijg een beetje het gevoel dat je me een schuldgevoel aan het aanpraten bent. Hoeft niet, ik voel me al klote genoeg. Maar ik had er ook voor kunnen kiezen hem te verkopen of te laten slachten. Heb ik niet gedaan. Ik heb er voor gekozen hem naar een rusthuis te brengen. Ik geef namelijk om hem. Het is geen gevalletje opgeruimd staat netjes. Ik laat hem ook niet aan zijn lot over want ik ga elke week minimaal 1x bij hem hem kijken. En daarbij kost het me elke maand ook nog een hoop geld.
Laatst bijgewerkt door Dreamboy op 15-04-23 15:35, in het totaal 1 keer bewerkt

Koekie73

Berichten: 2700
Geregistreerd: 30-10-16

Re: Gaat het goed komen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-23 15:34

@Dreamboy wat lijkt me dat lastig. Het is zoals je zegt; hij is er pas 2 weken en het is een hele verandering voor hem. Als er goed op hem gelet wordt, dan zou ik het de tijd geven. 2 Weken is veel te kort om er iets over te kunnen zeggen. Ik duim met je mee dat je over een paar weken kunt zeggen dat hij op zijn plek is :(:)

Dreamboy

Berichten: 2487
Geregistreerd: 16-08-21
Woonplaats: Zuid-Oost Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-23 15:35

Koekie73 schreef:
@Dreamboy wat lijkt me dat lastig. Het is zoals je zegt; hij is er pas 2 weken en het is een hele verandering voor hem. Als er goed op hem gelet wordt, dan zou ik het de tijd geven. 2 Weken is veel te kort om er iets over te kunnen zeggen. Ik duim met je mee dat je over een paar weken kunt zeggen dat hij op zijn plek is :(:)

Dank je.

MirandaMalik

Berichten: 9904
Geregistreerd: 13-06-05
Woonplaats: Groningen.

Re: Gaat het goed komen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-23 15:58

De mooie tijd komt eraan en dan komt hij vast weer snel aan van het gras.
En ze kunnen heel snel afvallen, bijv. een paard met koliek staat binnen één dag er ook vaak helemaal ingevallen bij.
Als het in de kleine kudde beter gaat komt het vast goed.

anjali
Berichten: 15313
Geregistreerd: 25-07-15

Re: Gaat het goed komen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-23 16:01

Ik probeer absoluut niet je een schuldgevoel aan te praten. Ik wou alleen meedenken aan een probleem.

marleen_usar

Berichten: 24696
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Pernis

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-23 16:05

Wat erg voor je om je paard steeds zo te zien, soms heeft het gewoon veel tijd nodig. Ik hoop dat je paard zich snel beter voelt.

Dreamboy

Berichten: 2487
Geregistreerd: 16-08-21
Woonplaats: Zuid-Oost Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-23 16:07

anjali schreef:
Ik probeer absoluut niet je een schuldgevoel aan te praten. Ik wou alleen meedenken aan een probleem.


Dat is heel lief maar dit is geen beslissing die ik van de een op de andere dag heb genomen. Ik heb echt alles geprobeert om hem bij me te kunnen houden. Zelfs ten koste van mijn eigen gezondheid. Maar het ging gewoon niet meer. Het gaf en geeft me heel veel frustratie. Ik hoop dat we over niet al te lange tijd allebei gelukkig zijn met de nieuwe situatie.

Dreamboy

Berichten: 2487
Geregistreerd: 16-08-21
Woonplaats: Zuid-Oost Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-23 16:08

MirandaMalik schreef:
De mooie tijd komt eraan en dan komt hij vast weer snel aan van het gras.
En ze kunnen heel snel afvallen, bijv. een paard met koliek staat binnen één dag er ook vaak helemaal ingevallen bij.
Als het in de kleine kudde beter gaat komt het vast goed.


Dat weet ik en dat hou ik ook zeker in gedachten. Ik ben al blij dat hij in deze kudde beter geaccepteerd wordt. En inderdaad, straks gaan ze lekker de grote weide op.

Dreamboy

Berichten: 2487
Geregistreerd: 16-08-21
Woonplaats: Zuid-Oost Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-23 16:09

marleen_usar schreef:
Wat erg voor je om je paard steeds zo te zien, soms heeft het gewoon veel tijd nodig. Ik hoop dat je paard zich snel beter voelt.


Komt vast goed.

Alja

Berichten: 25675
Geregistreerd: 05-10-02
Woonplaats: Emmercompas-cuum

Re: Gaat het goed komen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-23 16:28

Staat hij nu in Schoonebeek?
Of heb je een ander plekje gevonden?

Dreamboy

Berichten: 2487
Geregistreerd: 16-08-21
Woonplaats: Zuid-Oost Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-23 16:31

Alja schreef:
Staat hij nu in Schoonebeek?
Of heb je een ander plekje gevonden?


Klopt, Nieuw-Schoonebeek. Op zich een super plek.

Alja

Berichten: 25675
Geregistreerd: 05-10-02
Woonplaats: Emmercompas-cuum

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-23 17:00

Dreamboy schreef:
Alja schreef:
Staat hij nu in Schoonebeek?
Of heb je een ander plekje gevonden?


Klopt, Nieuw-Schoonebeek. Op zich een super plek.

Mijn paard is er nog te goed voor maar anders was dat voor mij ook een optie geweest.
Hoop dat hij gauw op z’n plekje is

Dreamboy

Berichten: 2487
Geregistreerd: 16-08-21
Woonplaats: Zuid-Oost Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-23 17:07

Dreamboy schreef:
Alja schreef:
Staat hij nu in Schoonebeek?
Of heb je een ander plekje gevonden?


Klopt, Nieuw-Schoonebeek. Op zich een super plek.

Mijn paard is er nog te goed voor maar anders was dat voor mij ook een optie geweest.
Hoop dat hij gauw op z’n plekje is[/quote]

Mijne is er eigenlijk ook nog te goed voor. Maar ja, wat is te goed? Hij heeft atrose op plekken waardoor hij niet meer bereden kan worden maar als je hem ziet lopen in het land zie je er niets aan. Maar als het erger gaat worden en hij echt veel pijn gaat krijgen is hij weer te slecht voor een rusthuis. Dan is hij beter af als hij ingeslapen wordt. Hopelijk duurt dat nog heel kang. Als mijn gezondheid me niet in de steek liet had ik hem ook zeker bij me gehouden.