[VOLG] Nur Teke: Gouden Akhal-Tekes Muzanna & Manari Nur

Moderators: Neonlight, balance, C_arola, Sica

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
BranwenGC

Berichten: 385
Geregistreerd: 10-01-23

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-24 10:11

Gelukkig dat je het merkte! Wat eng. Knuffel! :(:)

gerlindie

Berichten: 4654
Geregistreerd: 10-08-10

Re: [VOLG] Nur Teke: Gouden Akhal-Tekes Muzanna & Manari Nur

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-24 10:46

Het houdt ook niet op bij jullie.

Wat betreft omheining, over hoeveel meter heining praten we dan?
En wat had je in gedachten, stroomdraad of hout?
En waar wonen jullie ook al weer :')

JoSav

Berichten: 4696
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Verweggistan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-24 19:07

Ja bizar hè? Dat had heel ernstig kunnen aflopen. En ook wel tekenend voor onze situatie… het zou saai zijn als het hier eens allemaal zonder problemen verliep.

De osteopaat is geweest. Ze heeft echt de tijd genomen voor Muzanna en is wel een uur met haar bezig geweest. Paardje zat vast op exact de plekken die ik ook al had gevoeld en op dezelfde punten waar ze destijds ook vastzat toen ze zo onhandig was gedekt door Kardash, dat tweede jaar. Toen was ze echt een hoopje ellende. Nu hebben we eerder kunnen ingrijpen.

Duidelijk last in de lendenen ter hoogte van “het dekken.”
Daardoor is ze op de voorhand gaan compenseren en is dat vanwege haar oude blessure helemaal vast gaan zitten. En om die reden liep ze kreupel.

Het zal ook wel een paar dagen duren voor ze echt opknapt, maar het is goed los nu.
Ze was hyper braaf, zoals ik haar ken, en ik heb veel complimenten over haar mogen ontvangen. Over hoe sterk ze was, hoe dicht ze bij de natuur stond en zo ZO braaf. De osteopaat was ook helemaal ondersteboven van haar ogen. Ach, Teke ogen… <3

Nu herstellen.

Maar het zet me wel aan het denken.
Enige punt is… paarden in eigen beheer betekent best een investering qua spullen die je nodig hebt. Een deel kan wel tweedehands, en we hebben ook wel al wat gekregen inmiddels en weer een deel kan ook wel “gaandeweg.” Maar… niet alles. Dat zijn ook praktische overdenkingen.
De scootmobiel heeft prioriteit. Ik moet mijn kindje toch straks naar school gaan brengen. Ik kan dat niet eeuwig blijven uitstellen. Helemaal met hoeveel voeren het in de aarde het heeft hier ook maar iets via de gemeente vergoed te krijgen. -O-

Dus hoe verder? De paardjes verplaatsen kost ook weer geld. Ze de grens over halen kost ook weer geld. Ze hier registreren… juist ja…

Maar de ruin in kwestie heeft vandaag zelfs nog een merrie gedekt. Jaagt nog steeds op merries. Daar ga ik Muzanna onder geen beding weer bij zetten. Hoe goed Manari haar rol van soldaat ook op zich heeft genomen inmiddels.
En daar valt niet eens over te discussiëren.
Manari accepteert dit overigens écht niet en Muzanna vraagt, terecht, om haar hulp. Zoveel onrust is vragen om ongelukken. Dus hoe verder?
Zolang ze gescheiden staan moet ik me er geen zorgen om maken, maar ik moet misschien wel rekening houden met een back-up plan en wat dat allemaal inhoudt… :list:

Eerst maar herstellen…
En ik ook, want ik lig uitgeteld in bed de komende tijd. :=

JoSav

Berichten: 4696
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Verweggistan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-24 19:21

gerlindie schreef:
Het houdt ook niet op bij jullie.

Wat betreft omheining, over hoeveel meter heining praten we dan?
En wat had je in gedachten, stroomdraad of hout?
En waar wonen jullie ook al weer :')


Je onderschrift :+:
We wilden deels afzetten, dus buiten rondom schrikdraad, want is goedkoper, en dan met prikpaaltjes wat indelen en ook daar stroom op. Ik heb geen idee of dat werkt met genoeg stroom erop of dat ze daar uiteindelijk doorheen gaan en je veel verlies hebt qua spanning.
Misschien met van die stevige ijzeren palen op de “zwakke” punten en hoeken, want ik denk dat het in het begin zoeken is naar de handigste indeling. Maar die dingen zijn tweedehands al helemaal niet te vinden. Dan zijn onze weidepalen beter geschikt, maar die zijn lang en dik dus grondboor lenen? Buren misschien?

Ik denk al met al niet meer dan een paar 100 meter, maar ja je moet er toch stroom op hebben, en ik weet niet of zoiets met een verlengsnoer lukt of dat je dan toch aan een accu of zonnepaneeltje moet denken. Veel vragen. Het duizelt me een beetje.

Wij zitten in Zuid-Limburg. :j

Oh en ingreep weet ik nog niet. Er staat minimaal 4 weken herstel op. Dat is komende week. Ik merk er nog weinig van. -O- |(

En ruin doet het inderdaad bij alle merries. Ik vermoed bij Manari niet, want zij kan zijn bloed echt drinken. Zelfs als ze hengstig is. Echt ik had geen idee dat paarden andere paarden konden haten, want Manari :x
De laatste dag dat ze gemengd in de kudde stonden op de wei is die ruin uit het land ontsnapt. Ik heb een donkerbruin vermoeden dat Manari daar best eens de reden van zou kunnen zijn. Muzanna liep toen ook spontaan veel slechter die dag en daarom wilden we ze volledig gescheiden voorlopig.
Muzanna roept Manari om hulp (voorheen was dit andersom) en Manari laat direct alles vallen om mama bij te staan. Het zou best kunnen dat ze de ruin in kwestie daarbij dusdanig effectief heeft weggejaagd dat hij is uitgebroken. Het zou me in elk geval niets verbazen. Manari means business. Echt.

Maar ook dat is vragen om ongelukken.

JoSav

Berichten: 4696
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Verweggistan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-24 18:45

Tot zover “Manari heeft zelfs als ze hengstig is een hekel aan hem.”
:n

Hormonen…

Vandaag heeft de ruin een hele harem merries om zich heen verzameld. Druk bezig met dekken...
Goed bezig. +:)+

joey2010

Berichten: 4354
Geregistreerd: 08-09-11
Woonplaats: limburg

Re: [VOLG] Nur Teke: Gouden Akhal-Tekes Muzanna & Manari Nur

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-24 14:40

Jeetje... ik snap niet hoe de andere dit "goed" vinden , trouwens van iedereen sta ik te kijken dat dit getolereerd word van de ene ruin..

Die zou ik als eigenaar er echt uit pakken en apart zetten met 1 vriendje.


En Manari heeft gelijk. Fijn dat ze ook zo voor zichzelf ( en mams) opkomt.
De dekkende ruin zal Manari ook helemaal links laten liggen schat ik zo in , hij heeft tenslotte dames ( keuze) genoeg om zich heen.

Hoe gaat t met jou? Nog altijd niet veel verbetering?

Yavanna

Berichten: 2655
Geregistreerd: 11-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-24 15:27

joey2010 schreef:
Jeetje... ik snap niet hoe de andere dit "goed" vinden , trouwens van iedereen sta ik te kijken dat dit getolereerd word van de ene ruin..

Die zou ik als eigenaar er echt uit pakken en apart zetten met 1 vriendje.


En Manari heeft gelijk. Fijn dat ze ook zo voor zichzelf ( en mams) opkomt.
De dekkende ruin zal Manari ook helemaal links laten liggen schat ik zo in , hij heeft tenslotte dames ( keuze) genoeg om zich heen.

Hoe gaat t met jou? Nog altijd niet veel verbetering?



Wat ik begrijp is Manari ook gevallen voor de valse charmes van deze ruin… Maar idd, vind dat de staleigenaar hierin in moet grijpen, evenals de eigenaar van de ruin. Vreselijk zulke lakse mensen

VogeltjeM

Berichten: 3760
Geregistreerd: 31-12-07

Re: [VOLG] Nur Teke: Gouden Akhal-Tekes Muzanna & Manari Nur

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-24 16:33

Ik zou ze, als je enigszins de kans hebt, toch naar huis halen. Dat geeft echt zo ontiegelijk veel rust op meerdere vlakken. Je hoeft niet meer te reizen, ze zijn altijd dichtbij en je hebt het management volledig in eigen hand.

Wat heb je concreet nog nodig daarvoor? Misschien kan je foto's delen, zodat wij mee kunnen denken over praktische en budgetvriendelijke opties?

Azmay
Berichten: 18003
Geregistreerd: 01-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-24 17:09

VogeltjeM schreef:
Ik zou ze, als je enigszins de kans hebt, toch naar huis halen. Dat geeft echt zo ontiegelijk veel rust op meerdere vlakken. Je hoeft niet meer te reizen, ze zijn altijd dichtbij en je hebt het management volledig in eigen hand.

Wat heb je concreet nog nodig daarvoor? Misschien kan je foto's delen, zodat wij mee kunnen denken over praktische en budgetvriendelijke opties?


Ik denk ook echt dat bokt wel een klus-weekendje voor elkaar krijgt bij hun *\o/*

fleurtjeuh
Berichten: 10368
Geregistreerd: 24-05-11
Woonplaats: Tussen het noorden en zuiden in nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-24 17:22

Azmay schreef:
VogeltjeM schreef:
Ik zou ze, als je enigszins de kans hebt, toch naar huis halen. Dat geeft echt zo ontiegelijk veel rust op meerdere vlakken. Je hoeft niet meer te reizen, ze zijn altijd dichtbij en je hebt het management volledig in eigen hand.

Wat heb je concreet nog nodig daarvoor? Misschien kan je foto's delen, zodat wij mee kunnen denken over praktische en budgetvriendelijke opties?


Ik denk ook echt dat bokt wel een klus-weekendje voor elkaar krijgt bij hun *\o/*

Sign me up!

joey2010

Berichten: 4354
Geregistreerd: 08-09-11
Woonplaats: limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-24 18:04

Yavanna schreef:
joey2010 schreef:
Jeetje... ik snap niet hoe de andere dit "goed" vinden , trouwens van iedereen sta ik te kijken dat dit getolereerd word van de ene ruin..

Die zou ik als eigenaar er echt uit pakken en apart zetten met 1 vriendje.


En Manari heeft gelijk. Fijn dat ze ook zo voor zichzelf ( en mams) opkomt.
De dekkende ruin zal Manari ook helemaal links laten liggen schat ik zo in , hij heeft tenslotte dames ( keuze) genoeg om zich heen.

Hoe gaat t met jou? Nog altijd niet veel verbetering?




Oeps ja ik heb het inderdaad verkeerd gelezen.
Wat ik begrijp is Manari ook gevallen voor de valse charmes van deze ruin… Maar idd, vind dat de staleigenaar hierin in moet grijpen, evenals de eigenaar van de ruin. Vreselijk zulke lakse mensen


En ook het quoten gaat fout.. tja t is zo'n dag dat alles fout gaat en je alles uit handen laat vallen :')

JoSav

Berichten: 4696
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Verweggistan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-24 20:45

Mensen, wat zijn jullie lief <3

We zagen de bui al hangen. We wisten eigenlijk wel waar het op zou uitdraaien. Deze stal paste bij nader inzien niet voor ons. Wij vonden het gedrag van de ruin volstrekt onacceptabel, en nog langer aankijken dan de afgelopen 3-4 maanden onaanvaardbaar, juist omdat het ten koste ging van andermans paarden en in het bijzonder de onze. Zij zagen dat anders. Daar blijven was geen haalbare kaart.
Maar het lot zit ons toch eens mee. We hebben een wei. Een enorme toevalstreffer. En wat hadden we nog in de rats gezeten zonder die wei… ik zat al allemaal berekeningen en tekeningetjes te maken van hoe het hier thuis dan toch maar in te delen… hoe het op te lossen met die rare bodem hier (zacht en daaronder juist keihard dus sla daar maar eens paaltjes in) en waar de centjes vandaan te toveren… hoe raar kan het lopen… nu zo ineens…

Ik ben heel dankbaar dat we eens, ineens, zo’n geluk hebben gehad.
Hoe we het in de praktijk gaan invullen en bekostigen (vervoer, regelgeving, omheining en andere praktische zaken) zien we wel. De paarden kunnen daar écht niet blijven. We kunnen wat spullen in bruikleen krijgen en verder krijgen we nog wat van de belastingdienst als het goed is. En wat later kan moet maar later.
Maar wat had deze situatie nóg oneindig veel stressvoller kunnen zijn zónder dat weitje…
Een geschenk uit de hemel.

Ik kan het nog bijna niet geloven. Het moet nog even landen, denk ik.
Verder wil ik alleen nog opmerken dat het geen laksheid van de stalhouder is, maar een bewuste keuze. Zij vond en vindt dit geen probleem. Ze vindt dat dit bij leven in de kudde hoort en dat paarden hier zelf voor kiezen onder het mom “natuurlijk gedrag” en het zelfs goed voor ze is. Tegen ons privé zei ze wat anders, maar de praktijk sloot daar al snel niet meer op aan. Het was vooral een gevalletje jouw paard jouw probleem en voor tijdelijk valt er wel een mouw aan te passen, maar daarna? Accepteren. Of niet. Het dekken was volgens hun niet het probleem en hoorde bij de ontwikkeling van een jonge ruin die zijn plek opeist in de kudde. Dan ben je snel uitgepraat. Ik had en heb ook helemaal geen zin in een hele discussie over paardenethologie en weet ik wat. Daarbij moeten mensen hun stal vooral runnen hoe ze dat zelf willen. Hadden we dit echter geweten waren we er uiteraard nooit gaan staan.

Nu richten op de volgende verhuizing. :wow: :o

BranwenGC

Berichten: 385
Geregistreerd: 10-01-23

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-24 20:58

Wat fijn dat jullie een weilandje hebben kunnen vinden! Natuurlijk brengt dit andere dingen met zich mee, maar de stal waar jullie nu stonden wordt je ook zeker niet blij van.

joey2010

Berichten: 4354
Geregistreerd: 08-09-11
Woonplaats: limburg

Re: [VOLG] Nur Teke: Gouden Akhal-Tekes Muzanna & Manari Nur

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-24 21:55

Jorieke wat ben ik blij om dit te lezen ...

Eindelijk eens een meevaller.

Prairy
Berichten: 9172
Geregistreerd: 28-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-24 22:21

He he eindelijk een meevaller. Heel fijn en zeer gegund!

jokari

Berichten: 8771
Geregistreerd: 06-06-04
Woonplaats: thuis

Re: [VOLG] Nur Teke: Gouden Akhal-Tekes Muzanna & Manari Nur

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-24 22:26

Wat een fijn bericht Jorieke !

JoSav

Berichten: 4696
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Verweggistan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-24 21:45

Fijn hè? Ook nu kan ik het nog nauwelijks geloven. :=
Ik heb weer even hulp ingeroepen om wat te plaatsen. Huiswerk, voor wie zich geroepen voelt. :Y)

Om me zoveel mogelijk op positiviteit te richten: zouden jullie misschien willen meedenken over het weitje?
Ik weet nog niet wat allemaal kan en mag en uiteraard hebben we ook beperkingen qua mogelijkheden (wat hebben we, wat kunnen we kopen/krijgen/lenen, wat moet wachten).
Maar andermans inzichten en praktische overdenkingen zijn welkom.
De wei loopt iets schuin af naar achteren (west, met daarachter afwatering) en verschilt zo’n 15 meter tussen het hoogste en laagste punt (laagste punt net geen 150m hoogte).
De bovenste zijde is een bosschage die is begrensd met prikkeldraad dat links nog een klein stukje doorloopt. De rest is afgezien van een landhek onderin omzoomd met traditionele knip- en scheerheg en struweelhaag. Behalve bij het landhek is er vanaf de landweg onderin geen zicht op of in de weide.

Ik reken voor het gemak met een hectare, maar het is iets groter.
De stippel rechthoek is een schatting van waar de schuilstal zich ongeveer bevindt. Deze is circa 3 bij 10 en er ligt ook een stuk verhard voor, maar geen idee hoe groot dat is.
Elk dwars streepje is ongeveer 10m (sorry heb ze niet overal om de 10)
De afmetingen zijn sowieso schattingen.

Ik ga zelf ook wat uittekenen, maar aangezien me dat nogal wat moeite kost ben ik daar voorlopig wel zoet mee. :+

Ik dacht eraan het ofwel met strookbegrazing in 2 delen op te delen (eigenlijk 4 stukken, en dan telkens wei deel verzetten met stuk dat rust krijgt en stuk vers gras) of in 4 vaste stukken op te delen, met een vast “gedeelte wei/paddock” vanaf de schuilstal tot onderin (waar ook de watervoorziening is) en dan 3 weitjes die roulerend open kunnen worden gezet. En dan in de avond wordt het weitje weer dichtgezet.
Rood en blauw zijn de opties voor het vaste deel zoals ik het nu snel heb bedacht.
Is dat groot genoeg? Te groot?

Ik heb werkelijk geen idee. Dat is misschien ook iets dat we moeten ondervinden.
Officieel is het volledig gras, maar onderin bij het hek en waterbak is nu (deels) modder. :7

We kunnen er dus 3 weitjes van maken rechts of strookbegrazing en dan afhankelijk van de gunstigste omstandigheden helemaal onderin de wei beginnen of bovenin (qua ligging, weer, bodem) met prik paaltjes verplaatsen.

Qua vergunning mag je waarschijnlijk niet verharden, zeker ook vanwege de afwatering.
Waar nodig zouden we tzt misschien paddockplaten kunnen plaatsen. Daar kan/mag het gras uiteindelijk wel weer doorkomen. Qua budget is dat nu sowieso niet haalbaar, ook goedkope tweedehands knock-off niet. Dat is een investering van een paar 100 of zelfs paar 1000 en dat hebben we nu simpelweg niet. En vanwege de scootmobiel sowieso de komende tijd niet. Iets met geen buffer en heel veel pech gehad. :')

Er is al een deel verhard voor de schuilstal, maar dat is minimaal. Ik kan tzt wel foto’s plaatsen van hoe de wei er op dat moment bij ligt.

Ik heb nog wat PBs weg te werken (sommige gaan echt al even terug, sorry sorry) maar het is weer bedtijd.

Afbeelding

En dan nog iets: ik blijf af en toe een donatie krijgen, ik vermoed via posters of meelezers hier. En echt: :+:

YvonneV
Berichten: 8793
Geregistreerd: 25-07-08
Woonplaats: kop van Overijssel

Re: [VOLG] Nur Teke: Gouden Akhal-Tekes Muzanna & Manari Nur

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-24 22:29

Ik zou eerst zo veel mogelijk met prikpaaltjes doen eventueel op de hoeken een houten paal voor de stevigheid. Zo kan je de grond op je gemak leren kennen en je bent niet meteen de wereld aan afrastering kwijt. Is er wel stroom en water aanwezig?

joey2010

Berichten: 4354
Geregistreerd: 08-09-11
Woonplaats: limburg

Re: [VOLG] Nur Teke: Gouden Akhal-Tekes Muzanna & Manari Nur

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-24 06:50

Ik heb nog eventueel 20 prikpaaltje en stroom koord voor jullie.

En als jullie n handje hulp kunnen gebruiken met de weide in orde te maken , dan wil ik best helpen .

Ik ben echt blij voor jullie.

Zelf zou ik kiezen voor de strook begrazing. Ze eten het dan mooi op ( want ze mesten immers niet op het stukje wat af begraasd gaat worden.) .Want als je ze een weitje geeft dan lopen en mesten ze op veel verschillende plekken waar t gras nog "hoog" is en dan eten ze het weitje niet mooi op.
Snap je t nog :)

Nado
Berichten: 3356
Geregistreerd: 23-11-04

Re: [VOLG] Nur Teke: Gouden Akhal-Tekes Muzanna & Manari Nur

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-24 11:19

Ten eerste: wat geweldig!
Ivm de gevoeligheid voor HB zou ik er zeker voor kiezen om een stuk voor de vaste loopplek te maken en daarnaast dan die strookbegrazing. Zodat je ze altijd van het gras af kan halen en ook de hoeveelheid tijd op het gras kunt reguleren. Dit stuk zou je dan evt kunnen frezen bij nood -> per direct geen gras meer.

Je hebt dat stuk nu naar beneden getekend. Voordeel is denk ik dat het nu het minste gras bevat omdat er het meeste modder is. Ik denk dat het een goed idee is om het vaste stuk rond de herfst te verleggen naar boven vanuit de schuilstal, zodat ze het droogste stuk hebben voor de natte periode als je het gras zou willen sparen. Met prikpaaltjes natuurlijk makkelijk om te verzetten :)

Prairy
Berichten: 9172
Geregistreerd: 28-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-24 11:21

Nado schreef:
Ten eerste: wat geweldig!
Ivm de gevoeligheid voor HB zou ik er zeker voor kiezen om een stuk voor de vaste loopplek te maken en daarnaast dan die strookbegrazing. Zodat je ze altijd van het gras af kan halen en ook de hoeveelheid tijd op het gras kunt reguleren. Dit stuk zou je dan evt kunnen frezen bij nood -> per direct geen gras meer.

Je hebt dat stuk nu naar beneden getekend. Voordeel is denk ik dat het nu het minste gras bevat omdat er het meeste modder is. Ik denk dat het een goed idee is om het vaste stuk rond de herfst te verleggen naar boven vanuit de schuilstal, zodat ze het droogste stuk hebben voor de natte periode als je het gras zou willen sparen. Met prikpaaltjes natuurlijk makkelijk om te verzetten :)

En als de schuilstal beneden staat, kun je eventueel een pad ernaartoe maken waar je ook met de kruiwagen overheen kunt. Dat is waarschijnlijk een kleinere oppervlakte als je dat wel met paddock platen wil doen (die dingen zijn echt fijn, maar leg ze als het droog is, niet in de modder want dan krijg je het niet mooi recht).

Kijk ook goed waar en hoe je je mestopslag gaat doen. Die moet goed bereikbaar zijn, zowel uit de wei als ook vanaf de weg, zodat het makkelijk op te halen is door ofwel een vrachtwagen ofwel particulieren die mest willen voor hun tuin. Je kunt ook composteren overwegen. En omlaag lopen met een volle kruiwagen is makkelijker als omhoog.

Zoek eens op biomeiler. Als je de mest gebruikt om te composteren en daar leidingen om/doorheen laat lopen, kun je misschien je leidingen vorst vrij houden door de warmte van de compost.
Laatst bijgewerkt door Prairy op 02-05-24 11:29, in het totaal 1 keer bewerkt

Neon

Berichten: 4947
Geregistreerd: 03-07-06

Re: [VOLG] Nur Teke: Gouden Akhal-Tekes Muzanna & Manari Nur

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-24 11:27

Schuilstal op het hoogste stuk leggen :) je wilt geen natte moddertroep :)

balance
Moderator Kantine

Berichten: 18191
Geregistreerd: 24-08-02

Re: [VOLG] Nur Teke: Gouden Akhal-Tekes Muzanna & Manari Nur

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-24 14:56

Ik heb zelf een pad van vier meter breed om de wei gemaakt. We zien ze daar echt heel veel op lopen. Dat kun je ook als weidegang zien.

BranwenGC

Berichten: 385
Geregistreerd: 10-01-23

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-24 15:42

Ik heb ook mensen gehoord over tapijt (zelf geen ervaring mee). Heeft niet het eindige leven natuurlijk en het moet ook maar werken. Maar misschien is dat een optie als blijkt dat je niks echt mag aanleggen?

YvonneV
Berichten: 8793
Geregistreerd: 25-07-08
Woonplaats: kop van Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-24 16:00

BranwenGC schreef:
Ik heb ook mensen gehoord over tapijt (zelf geen ervaring mee). Heeft niet het eindige leven natuurlijk en het moet ook maar werken. Maar misschien is dat een optie als blijkt dat je niks echt mag aanleggen?


Ja dat werkt goed. Het voorkomt niet geheel de modder maar ze zakken er niet zo ver meer in weg.